Bukefalos 28 år!

I morgon blir jag hästlös!

Madde_padde

Trådstartare
Märklig känsla för första gången på bra många år är jag helt hästlös from i helgen, har inte ens erbjudande att rida någon häst...Min kuse åkter till fodervärd eftersom vi inte alls kommer överens... Blandade känslor!

Frågan är om jag nu lägger av helt och håller klarar man att komma tillbaka igen sen eller lessnar man och tappar så pass mycke ridning att man intek ommer tillbaka igen tro?

Har ni tagit någe uppehåll?
 
Sv: I morgon blir jag hästlös!

Ridning är som med cykling. Har man en gång lärt sig så glömmer man det inte. Givetvis blir man ringrostig och finliret försvinner men själva grunden finns där. Jag höll uppe i 5 år när jag fick barn men när man satt på hästryggen igen så var det som att ha hittat hem. Däremot ska vi inte snacka om vilken träningsvärk jag hade efter första ridpasset.
 
Sv: I morgon blir jag hästlös!

ibörjan kommer du nog tycka att det är skönt att slippa alla måsten, så som att åka till stallet, och rida etc. Men efter ett tag kommer du nog sakna det. Så jag tror nog att du kommer tillbaks på hästryggen igen, en gång hästnörd alltid hästnörd:)

Själv blir jag hästlös i sommar, ska ha pållarna hos mamma i en månad, mest för att jag ska kunna vara helt ledig, och kunna göra vad jag vill, åka bort i flera dagar, utan att fixa hästvakt etc, det kommer bli SÅ skönt,men jag kan nog tänka mig att jag kommer vara och pyssla med något i stallet ändå, även om det är hästlöst, annars blir jag nog tokig!
 
Sv: I morgon blir jag hästlös!

hmm jo de har ni nog rätt i!

sitter och kollar lite annonser nu och insåg just att ja kommer njuta ett tag sen är jag nog tillbaka i träsket igen! :rofl:

hoppas bara han sköter sig och får bli kvar hos fodervärden!
 
Sv: I morgon blir jag hästlös!

jag hade uppehåll på flera år.

det var de lugna, fina vårkvällarna, när fåglarna sjunger och vatten sipprar sakta i bäcken, inte ett musöra på träden som rör sig, det var då jag verkligen saknade ridningen.... :love:
 
Sv: I morgon blir jag hästlös!

aha, så du kanske skaffar en ny häst då eller? ja tänk vad livet vore tomt utan en envis hästausling på sitt värsta humör.
 
Sv: I morgon blir jag hästlös!

ja men precis eller att stannah emma fårn resan för man inte lyckats hitta stallvakt, eller att äta nudlar i slutet på månaden då man inteh ar råd me annat de är väll underbart :rofl:
 
Sv: I morgon blir jag hästlös!

Märklig känsla för första gången på bra många år är jag helt hästlös from i helgen, har inte ens erbjudande att rida någon häst...Min kuse åkter till fodervärd eftersom vi inte alls kommer överens... Blandade känslor!

Frågan är om jag nu lägger av helt och håller klarar man att komma tillbaka igen sen eller lessnar man och tappar så pass mycke ridning att man intek ommer tillbaka igen tro?

Har ni tagit någe uppehåll?

Varför säljer du inte pollen om ni inte kommer överens och letar efter en som du kommer att trivas med när du känner för det igen?
 
Sv: I morgon blir jag hästlös!

Jodå, jag har tagit uppehåll. Det är också skönt för att ha häst tar ju som bekant så mkt tid och pengar.Men men, det tog 1 år sen var jag där igen, med ny häst...Jag menar, vad vore livet utan häst???
 
Sv: I morgon blir jag hästlös!

för att han är väldigt speciellt och ja vill inte att han ska bli en vandringspokal!
så då lånar jag ut honom han står till salu efter en tid. Är berätt att så gott som ge bort honom bara jag vet att dom trivs med varandra,.

Står jag kvar som ägare har jag juh lite mer att säga till om
 
Sv: I morgon blir jag hästlös!

Jag har haft två uppehåll i mitt liv. Ena gången när jag flyttade hemmifrån. Då lämnade jag mina ponnier hemma hoss mamma. Det dröjde 6 månader sen fixade jag en foder häst. Det var dock skönt att koncentrera sig på attt hitta jobb och bo in sig i en ny stad först. Sen hade jag ett uppehåll igen när jag lämnade i väg den foderhästen. Men då dröjde det inte många månader innan jag letade efter och köpte mig en egen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 169
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 505
Senast: IngelaH
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 273
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
74 591
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp