I sommar firar vi 10 år

• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 554

Bukefalos 30 år!

Habina

Trådstartare
Jag fattar det inte riktigt, men i juni fyller min ponny tio år. Eftersom jag har fött upp henne själv firar vi alltså tio år tillsammans.

Hon är den häst jag älskar mest av alla nio jag ägt och jag skulle göra allt för henne. Men jag har inga som helst idéer på vad hon ska få i present (förutom massor med morötter).

Nån som har en idé? Ariel fick ett måttsytt träns med tennflätning, men Storm har liksom allt redan.

IMG_3826.webp

Jag fattar det inte riktigt, men i juni fyller min ponny tio år. Eftersom jag har fött upp henne själv firar vi alltså tio år tillsammans.

Hon är den häst jag älskar mest av alla nio jag ägt och jag skulle göra allt för henne. Men jag har inga som helst idéer på vad hon ska få i present (förutom massor med morötter).

Nån som har en idé? Ariel fick ett måttsytt träns med tennflätning, men Storm har liksom allt redan.

Visa bifogad fil 178603
En aktiveringsboll?
Alltså en sådan som de puttar på för att få ut godis. I hårdplast.
Men välj en sådan som är testad fär hårda tag i minusgrader.
Alla lär nog inte vara lika tåliga. Hade inte vågat köpa vilken som helst då vissa nog lätt blir sköra i kyla.

Mina är av märket Steeds tror jag. Kan försöka kolla upp det om en sådan skulle vara intressant.

En aktiveringsboll?
Alltså en sådan som de puttar på för att få ut godis. I hårdplast.
Men välj en sådan som är testad fär hårda tag i minusgrader.
Alla lär nog inte vara lika tåliga. Hade inte vågat köpa vilken som helst då vissa nog lätt blir sköra i kyla.

Mina är av märket Steeds tror jag. Kan försöka kolla upp det om en sådan skulle vara intressant.

Ska klura på den lite. Hon har lätt att gå upp i frustration kring mat och jag vet inte riktigt när jag skulle använda den (hon går på lösdrift med två andra matglada ponnyer), men kanske kan jag använda den som pausmat istället för hennes belöningspuck ibland.

Visa bifogad fil 178603
Men vilken söt! 😍 Håller med om fotografering var en fin idé!

Kan uppdatera såhär lite senare att det blev både och (bortskämd ponny eller bortskämd matte?).

Storms porträtt håller på att målas av en duktig konstnär och i nästa vecka kommer en fotograf ut för att fota henne. Jag funderar på om vi ska ta lite skoj-bilder också, tex att hon får en stor bytta med gräspelletsgröt och så får fotografen fota medan hon slabbar runt. :rofl:

Första utkastet (ska bli färg) på porträttet.

att.lmYBnTp--3P_t1L-q1ofPJW8Pvk6p4MsZMdQZSetyHI.webp

Har helt glömt bort att lägga in porträttet här! Så likt och ändå så förskönat. :laugh:

IMG_9567.webp

Snart kommer de fem bilderna från fotograferingen också, jag är sååå nöjd med bilderna och längtar efter att få visa upp dem.

Här är första bilden. Den togs i slutet av fotosessionen och tanken var att Storm skulle moffa i sig gräspellets och göra roliga grimaser. Hon var helt med på noterna (tror det var den del av fotograferingen hon gillade bäst), men gräspelletsen syntes lite dåligt på bilden. Men söt är hon!

IMG_9583.webp

📷 Emma Eriksson

Jag hade ingen exteriörbild på Storm i vuxen ålder, så jag passade på att ta en sån också. Hon ser verkligen ut som en snäll barnponny på bilden (skenet bedrar).

Visa bifogad fil 188024

📷 Emma Eriksson

Bara två bilder kvar, men de är toppenfina de med!
Jag tycker nog det syns på uttrycket att det inte är någon barnponny, utan en rätt tuff individ med egen vilja.

Men det skrev jag ju redan i bildinlägget? Skenet bedrar betyder att hon ser ut som en barnponny på bilden men inte är det.
Man kan ju vara ”inte en barnponny” på olika sätt. En extremt reaktiv och osäker häst är ju sällan en bra barnponny, t ex.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka