Icke prop ekipage. Så trött.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Kan det vara så att du helt enkelt är ett troll... för så här DUM och OBILDBAR kan väl ingen vara:confused::eek:

Inget troll.

Jag fattar vad ni vill komma och jag håller ju med

Är tung och skall banta. Inte bara för att rida denna häst utan även andra i framtiden, om denna mot förmodan skulle säljas eller bytas.


Man köper ju en häst som hela familjen kan ha roligt med.

Ridning är ju bara ett plus.

varav vi även skall köra honom och träna mkt ifrån marken.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Inget problem.

Jag vet att jag är stor på honom.

Tack för alla svar.

Nu behöver vi ej prata mer om detta för det återkommer samma sak bara.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Knäcka ryggen på. nej det gör jag ej.det är faktiskt väldigt nära

Sluta rida. Nej. JO..iaf på den pållen

Banta: ja för fullt.Fortsätt med det

Inge synd om honom som ni alla säger.
Han sviktar ej på ryggen eller stånkar och stönar. han går med egen vilja fram.
det är hemskt synd om honom

Rider därför lite. RID inte ALLS

Fattar ni inte vad jag skrver eller så?

Inte er häst jag gör som jag vill. Men bantar för min skull då jag vill gå ner sedan graviditeten. Vägde då 60 kg. Visar bara på din omognad

Sluta kalla mig skit saker och plågare.

Fått nog av er

men vad lider du av?????
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Jag blir beklämd när jag ser dina svar. Du är VÄLDIGT okunnig när du skriver att för att hästen inte stånkar och stönar och för att den ändå går fram så är det helt okej. Förstår du ö.h.t vad du skriver? En häst eller ett djur ö.h.t i människans tjänst, går över eld och vatten för att vara till lags. Om den skulle stånka och stöna och svikta, ja då är det så illa att den inte med bästa vilja i världen FÖRMÅR mera, fattar du inte det? men så länge den alls kan, så ställer den upp, även om det sliter på dess kropp.

du gör precis som du vill, och baserat på dina svar, så har jag insett att du inte är intresserad av din ponnys bästa, eller att ö.h.t ta emot några tankeställare trots att du inte är rätt insatt eller rätt kunnig för att inse ditt problem. svårt att göra ngt med såna personer, jag hoppas för din ponnys bästa att du tar dig en rejäl tankeställare.


jag har fått mig en tankeställare av alla era inlägg.
tackar jag för. Vill ha ärligt folk.

Men vad jag och många andra ser så går hästen bra under mig. Sen säger ni vad ni vill.
Ni kan ej dömma att hästen mår dåligt och så av mig utifrån en bild.

Så tack för alla svar och tack för mig.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

mackans svar är ju bara riktlinjer...
Ludger är lång ja, Det skapar ibland problem för honom ja...Ludger är smal som en humlestör....:D

Absolut!
Lite kul att Goldfever ser ut som en ponny brevid honom:D

Sen väger han säkert 90 pannor ändå:p muskler....
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

synpunkter har du fått, det kanske är dags att inse att du kanske helt enkelt är för stor för att rida din ponny? Alternativt sluta göra dig själv till åtlöje genom att konstant hävda att djuret inte under några som helst omständigheter tar skada av din storlek.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

men vad lider du av?????

Ingenting.

Helt vanlig person.

Men fått mig en tankeställare.

Därför tänkte jag träna honom ifrån marken och låta en annan rida honom och jag rider på en större häst tillsvidare.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Jag tror du ljuger oss rätt upp i ansiktet. Det där med 15 minuters ridning per vecka alltså. Varför skulle du annars skrivit följande i slutet av augusti?:

"Fler till Ockelbo den 27/9- Tävling

------------------------------------------------------------------

Skall ställa upp där med min ponny.
Blir både Trail och Plesaure.

Första tävlingen för oss. Spännande.

Alla papper är på G att skickas in.

Vill nu kolla om det är fler som skall dit?

Är ju en Träningstävling men med pris "


Jag skulle gärna vilja veta vad det är för tränare du har som tycker att ni är ett bra och samspelt ekipage.....
 
Sista inlägget nu.

Nu är detta sista inlägget.

Tankeställare har jag fått utifrån er alla.

Men tack för svar.

Skall kolla efter en annan att rida tillsvidare innan min kropp är bättre.

Alla hästar tar ju stryk om man säger så oasvett vikt eftersom dem är som ni alla säger inte gjord för att ridas på.

Men jag rider lugnt på honom de lilla jag siter upp.


Ingen djurplågare.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Ingen av er har rätt att dömma oss efter ett kort utan man skall alltis de ekipage irl.
Kan ju lägga upp vem som helst på ett kort och ni gnäller eller så eller hur?
Men du visar ju bara ett kort. Lägg upp en film när du rider då, men alla kommer tycka samma ändå. Du är för stor, vakna upp.

Flera andra har lagt upp bilder och de har vi inte gnällt på:confused:

Jag rider honom runt 15 minuter och det går bra. Han bär upp mina 75 kg bra. Vinglar ej på honom eller så. sitter stadigt och kan rida.
Så jag skadar ej honom som ni tror. ingen plågare så ge upp nu. Blir arg på er.
Tror du verkligen att du väger 75 kilo? :crazy:
Och hästar lägger sig sällan ner och dör av en för tung ryttare, däremot framträder skador längre fram.

jippie!

Jag gillar små smidiga hästar..måste vara betydligt billigare och lättare än de som är större.
kan jag rida falabella tycekr du? Behöver nog bara gå ner lite i vikt först..


Herre jesus.:rofl:
Precis! Fan vad nice, jag ska genast börja rida min shetlandsponny! :idea:

Här har ni ett smakprov på mig och shettisen!
volvovira.jpg


Vi passar väl bra ihop?

Om TS med sina närmre 100 kg kan rida en exmoor på 133 så borde jag väl med mina dryga 70 kilo kunna rida en shettis på dryga metern va?
Jag vill så gärna kunna tävla med henne :angel:



Osynlig text för de som vet hur man läser sådan: ;)
Jag står på 2 hinkar och rumpan nuddar inte ens shettis rygg, så var inte oroliga. Skulle ALDRIG komma på tanken!
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Ponnyn och du är säkert bra vänner så det är tråkigt att du är för stor för den! Det har många varit med om, att växa ur en ponny och behöva sälja den. Just för att inte ha den kvar av egoistiska skäl.
Frågan är varför ska du ha en liten ponny som du innerst inne vet är för liten. I de inlägg jag har läst från dig, även andra trådar (har lite tråkigt på jobbet..), så handlar det bara om att försvara att du som är stor ska rida en liten ponny. "Jag rider min ponny om jag vill" skriver du och du har rätt. Men "Min häst och jag bestämmer", nej ponnyn kan ju inte bestämma vem den har som ägare och ryttare.
Hoppas att det löser sig iallafall! Klart du ska fortsätta att rida men på en häst som passar. Att gå ner i vikt är ju också toppen, men det är fortfarande en ponny du har. Jag tycker absolut samma om isisar med stora karlar på ryggen och fötterna i marken! Även om en ponny är en bekväm storlek att hantera, och en av de mer "viktbärande" typerna, så måste man använda sitt sunda förnuft! Vill du bara rida 15 minuter i veckan så kan det säkert fungera, men vill du få ut mer och kunna träna ordentligt så har säkert både du och ponnyn roligare om ni byter partners!
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Jag tror du ljuger oss rätt upp i ansiktet. Det där med 15 minuters ridning per vecka alltså. Varför skulle du annars skrivit följande i slutet av augusti?:

"Fler till Ockelbo den 27/9- Tävling

------------------------------------------------------------------

Skall ställa upp där med min ponny.
Blir både Trail och Plesaure.

Första tävlingen för oss. Spännande.

Alla papper är på G att skickas in.

Vill nu kolla om det är fler som skall dit?

Är ju en Träningstävling men med pris "


Jag skulle gärna vilja veta vad det är för tränare du har som tycker att ni är ett bra och samspelt ekipage.....

Men har aldrig sagt att det är jag som rider eller hur?
annars hade jag skrivt att jag skall ställa upp.
han skall nog delat i tävlingen där men vet ej med vem ännu.
Pappret är ej klart att skicka in ännu men har dem.

men skitsamma.. inget som angår er.

Lägg ner nu
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Kl

Nu får ni skärpa er!

De flesta utav er antar jag är vuxna människor och ni beter er som treåringar i sandlådan - om inte värre.

Personangrepp och förtal är vad jag ser i mängder, har bett moderatorn att se över denna tråd och hoppas det sker pronto för det är riktigta elakheter jag läser här!

Angående hur bildad ts är eller inte är, så tror jag nog att ni bör se över eran egen utbildning då ni tydligen inte har upplevt många exmoorponnies eller kan speciellt mycket om dem.

En Exmoorponnie på 130 cm bör klara av RIDMÄSSIGT ca 75-80 kg. De är välkända för att användas utav vuxna män under heldagars jaktritter (inte för att det är att propsa för men principiellt). Likväl som inslandshästen klarar av en vikt som är ur proprtion till sin egen storlek och vikt gör även Exmooren det.

Jag påstår inte att det är optimalt men hur många för 17 behandlar eller rider sina hästar optimalt ????

jag hoppas att alla ni som tar åt er utav detta inlägg (hoppas det är en del, för det är en hel del jag åsyftar) tar er en REJÄL tankeställare, skäms en hel del och faktist lär sig lite mer om vad de uttalar sig om innan de gör det.

/ Elizette (som har ridit på ett Exmoorstuteri sedan 8 års åldern & 8 år frammåt samt även varit på Exmoorheden ett antal gånger)
 
Senast ändrad:
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Precis! Fan vad nice, jag ska genast börja rida min shetlandsponny! :idea:

Här har ni ett smakprov på mig och shettisen!
volvovira.jpg


Vi passar väl bra ihop?

Om TS med sina närmre 100 kg kan rida en exmoor på 133 så borde jag väl med mina dryga 70 kilo kunna rida en shettis på dryga metern va?
Jag vill så gärna kunna tävla med henne :angel:



Osynlig text för de som vet hur man läser sådan: ;)
Jag står på 2 hinkar och rumpan nuddar inte ens shettis rygg, så var inte oroliga. Skulle ALDRIG komma på tanken!


Fy vad du är omogen och fjantig.

Sprang säker och satte dig på den nu och la upp en bild.

Jag väger 75 ej 100 kg.
vägde 60 kg 2007.


Tydligen kan ingen ngt om denna ras och inte om min ponny.
alla är individer och hanteras rids olika,

han klarar av 75 på ryggen.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Tack så mkt för detta.

Jag anser inte jag är dum mot min häst.
Aldrig i hela världen.
men fått mkt skit för min bild.
Elak mot mig och känns så hemskt.

Ja en Exmoor kan bära denna vikt om den är i hans st.

Fråga alla uppfödare i norden skall ni se.
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

kl.
TS har ju faktiskt skrivit att hon tänker träna ponnyn från marken framöver, eller läste jag fel på något vis?
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

Ingenting.

Helt vanlig person.

Men fått mig en tankeställare.

Därför tänkte jag träna honom ifrån marken och låta en annan rida honom och jag rider på en större häst tillsvidare.

Låter jättebra! Hoppas det går bra med viktminskningen, du har ju en bra morot i och med att du vill rida mer. Jag kan bara önska lycka till!
 
Sv: Icke prop ekipage. Så trött.

kl.
TS har ju faktiskt skrivit att hon tänker träna ponnyn från marken framöver, eller läste jag fel på något vis?

Ja ifrån marken tills jag gått ner i vikt.

Sen rider jag honom igen.

Men som sagt Exmoorn kan mer än ni tror.
Ni vet inget om dem och så.
Synd.
För då hade nog flera ridit dem.

Tack för alla seriösa inlägg och arg på dem som kallat mig fel saker mm.

Hej då fö rmig nu
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 826
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 157
Senast: Badger
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 091
Senast: Djurvän
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vad ska man säga. Ingen av de medföljande sadlarna passar optimalt :meh:. Är väl något dottern misstänkt med fick det bekräftat i...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp