Icke rund fosterblåsa

mellan

Trådstartare
Någon som vet om det egentligen spelar någon roll att fosterblåsan på ca 25 dygn inte är riktigt rund utan lite kantig?
Kollade mitt ena sto i veckan pga misstanke om tvillingar (det var dock bara en) och allt såg fint ut och hjärtat slog men blåsan var lite kantig på vissa ställen. Någon som har "erfarenhet" av detta?
Har nog aldrig själv tänkt på detta och vet inte om det är vanligt eller om det betyder något särskilt.
 
Sv: Icke rund fosterblåsa

Enligt vår seminveterinär är det så att blåsan vid den tidpunkten inte skall vara rund utan det normala är att den inte är det. Så Du behöver säkert inte oroa Dig på något sätt utan kan istället se det som högst normalt..:)
 
Sv: Icke rund fosterblåsa

Som sagt, blåsan slutar vara helt rund innan 20 dagar. Men är den kantig som i "kantig" skulle jag absolut kolla henne igen om några dagar.
Är den bara mjukt rundad i kanterna är det mer normalt.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 990
Senast: Anna-Bella
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: lindaf
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 754
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp