Idag har jag lärt mig/ insett att...

Bukefalos 30 år!

Något jag kommit att inse det här under årens gång är att det är inte alltid snällt, eller ska man kanske säga juste, att aldrig ha en åsikt och låta andra bestämma vad man ska göra/äta/åka till o.s.v.
Jag trodde länge att man var snäll när man lät andra bestämma, för jag tänkte ju att de då fick sin vilja igenom.
Men det är tungt att alltid ta beslut, och jag har märkt att även den som vill bestämma oftast vill ha någons åsikt att sortera sina egna tankar mot. Det är lättare att komma fram till vad man vill äta, när man åtminstone märker vad man Inte vill äta.

Seriöst? 🙈🤐 Men alltså här har jag missat något grundläggande från biologin känner jag, hur fan förökar sig fågeldjur?!?
Änder har penis. ;)

1786387374257.webp

Röllika är blodstillande. Tydligen samlades den in till apoteken under andra världskriget och torkade blad har använts för att dryga ut röktobak.

Örten är också en av de mest använda inom naturläkekonsten mot näsblödningar, antingen som örtte eller som homeopatiskt läkemedel. Den används också mot andra blödningssymptom, t ex hemorrojder, riklig menstruation eller blod i urinen. Använda växtdel är ovanjordsdelar med eller utan blommor.

Vaaaaa???? Nu blir jag ännu mer upplyst! Jag vill verkligen inte googla det du just sa, för algoritmens skull, men liksom, vaaaa? :rofl:
Det går bra att googla bird reproduction eller liknande. Jag lovar! :D Det finns rätt många djur som fungerar liknande, men inte riktigt. Många amfibier har också en kloak till exempel.

Röllika är blodstillande. Tydligen samlades den in till apoteken under andra världskriget och torkade blad har använts för att dryga ut röktobak.

Örten är också en av de mest använda inom naturläkekonsten mot näsblödningar, antingen som örtte eller som homeopatiskt läkemedel. Den används också mot andra blödningssymptom, t ex hemorrojder, riklig menstruation eller blod i urinen. Använda växtdel är ovanjordsdelar med eller utan blommor.
Lärde vi oss inte det i typ Ronja Rövardotter, eller var det bara vitmossa med där? :)
Någonstans har jag i alla fall under barndommen lärt mig att tuggad eller krossad rölleka är blodstillande.

Lärde vi oss inte det i typ Ronja Rövardotter, eller var det bara vitmossa med där? :)
Någonstans har jag i alla fall under barndommen lärt mig att tuggad eller krossad rölleka är blodstillande.
Har ingen aning om vad det står i boken, har bara läst den en gång, tror jag.

I går lärde jag mig att man kan sjukskriva sig till arbetsgivaren i olika procent, man behöver alltså inte vara helt sjuk eller inte sjuk alls. Allt beroende på jobb och med samtal med arbetsgivaren förstås. Gäller de första 8 dagarna utan sjukintyg. Nytt för mig. :)

Liknande trådar

• B
    behöver skriva av mig...
  • Idag har jag lärt mig:
  • Har jag gjort bort mig totalt?
  • Idag har jag kännt mig som värsta boven....

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka