Idag har jag lärt mig/ insett att...

Bukefalos 30 år!

Vitmossa var det 😊
Jag visste att de använde vitmossan men trodde att det kanske var där jag sett/hört om röllikan också. Måste ha snappat upp det någon annanstans, kanske var det i Grottbjörnens folk eller nåt. Den bokserien är överraskande informativ runt växter och bär. :D

Jag visste att de använde vitmossan men trodde att det kanske var där jag sett/hört om röllikan också. Måste ha snappat upp det någon annanstans, kanske var det i Grottbjörnens folk eller nåt. Den bokserien är överraskande informativ runt växter och bär. :D
Säkert Grottbjörnens folk då. Jag snappade åxå upp väldigt mycket därifrån.

Ronja samlade väl in "vitmossa", eller det som ska föreställa vitmossa när dom bor i björngrottan. Och säger att Lovis alltid lade vitmossa på såren för då slutar det blöda.

• Gilla
Reactions: Sel
Insåg just att min inre bild för var Hawaii ligger i förhållande till Nord- och Sydamerika är helt fel!?!?
Jag tänker nog skylla på alla kartor jag sett med Hawaii infällt vid USA. Så här ser det ut på riktigt:
Screenshot_20260904_104900_Google.webp

Jag förstod först nu som vuxen att Emil är en jättegullig unge! Som försöker göra alla rätt och bryr sig om alla!

Pippi däremot kan ju vara rätt elak :o
Jag tycker synd om Emil som egentligen är så snäll och så får han bara skäll av sin pappa (fast hans mamma vet iaf att han innerst inne är en from gosse, det skriver hon i sin dagbok)
Karlsson på taket däremot var ju värsta mobbaren, så obehaglig.

att champagnevisp hade sin höjdpunt som högstatussymbol 1910-1920-talet. Den användes för att vispa ur bubblorna i champagnen för att damerna inte skulle få gaser i magen.🤣 Oftast gjord i guld.
Vi har sett samma inlägg i fb-flödet gissar jag 🤣 lärde mig också idag att champagne vispar fanns (och varför) 😂

Liknande trådar

• B
    behöver skriva av mig...
  • Idag har jag lärt mig:
  • Har jag gjort bort mig totalt?
  • Idag har jag kännt mig som värsta boven....

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka