Idag ska jag hälsa på "fölis"

Septicemia

Trådstartare
För ca 2 månader sen fick jag reda på att min 5-åriga ponnyvallack var pappa! :eek: :banana:
Men då vi köpte honom som 2-åring (ja, han var kastrerad redan då ;) ) så hade vi ingen aning om det.
Tydligen så var det ingen tjuvbetäckning heller, utan ett litet russ som nån ville ha föl på.

Så vi fick tag i ägarna som blev jätteglada och idag ska vi åka och hälsa på, Marco får dock stanna hemma. :angel:
Ska ta lite foton när vi är där. :D

Sv: Idag ska jag hälsa på "fölis"

:o :o :o :o
Den skulle ju ligga på gägg, snälla moderator, flytta tråden.

Här kommer de! :banana:

Kan ju tillägga att det är Sammy ( 3 år gammal), den lilla som är efter Marco.:p
Nordsvensken på lite drygt 170 cm heter Pontus och är 17 år.

Sammy
HPIM1144.jpg

HPIM1133.jpg

Pontus
HPIM1138.jpg

Här anföll Pontus. ;)
HPIM1148.jpg

Ja, det var hon verkligen :love: :love:

Kankse inte har allt för många likheter med pappa men gulliga vart hon ändå!

Snäääälla moderator, flytta till gnägg! :)

Oupps..läser som en kratta ibland..en HON var det ju....

Men så söööööt :love: :love: :love:

Hihi, jag läste nog inte heller så bra för jag la inte märke till att du skrev han. :o :rofl:

Är du säker på att nordsvensken var runt 170 och inte mer runt >150, men ganska grov? :) Känner igen Pontus nämligen, var står han, har dom någon slags verksamhet?

Nä Pontus var stor :D , jag är lite över 170 och när jag stod jämt så var mitt huvud i jämnhöjd med hans manke. :o
Han är 17, har gått som arbetshäst i hela sitt liv, är född och har alltid bott på samma ställe.

I skogen ovanför karlshamn finns de...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 015
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen... 2
Svar
21
· Visningar
5 469
Senast: Happimess
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 741
Senast: Mickizz
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 555
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka