Idiotsäker elektrisk såg för små träd?

Bukefalos 30 år!

Nu har jag beställt en batteridriven tigersåg från Jula, så får vi hoppas att jag blir nöjd med mitt val :) . Den ska bland annat vara bra till "kapning av små träd, beskärning av träd och buskar och borttagning av rötter", så det testar vi :up: .

Jag tycker min tiger fungerar utmärkt för beskärning, har dock inte testat på sly.

Jag tycker tigersågar är alldeles för klumpiga generellt och speciellt till träd/sly. Jag har en tigersåg men jag använder den praktiskt taget aldrig. Det är kapsågen, sticksågen och cirkelsågen som får jobba om jag håller på med snickerier och någon av kedjesågarna om jag håller på i trädgården.

Röjsåg är rätt svårt att såga sig själv med om man hanterar den rätt. Den tar lätt träd på 10 cm och du har ergonomisk arbetsställning.

Inte träd som i träd men till virke. Och till va-ledningar i plast dock men de har ju större diameter än mindre träd/sly

Fast jag åsyftade inte tjockleken så mycket utan vilka vinklar en kan jobba i. Det är ju skillnad på virke och VA-ledningar som en kanske har på en bänk eller bockar jämfört med trångt sly.

Har en STIHL GTA 26, jätterolig att använda och klarar tjockare än 10 cm. Konstant användande på blandad tjocklek ger ungefär 45 min körtid på en laddning. Jag tycker motorsågar är läskiga, denna är perfekt trots kedja 😂

Har en STIHL GTA 26, jätterolig att använda och klarar tjockare än 10 cm. Konstant användande på blandad tjocklek ger ungefär 45 min körtid på en laddning. Jag tycker motorsågar är läskiga, denna är perfekt trots kedja 😂
Exakt samma som min Ryobi fast i annan design!

Sambon sågade ner små träd/sly med tigersåg igår. Gick jättebra. Det han sa var att det finns risk att kedjan hoppar på en motorsåg och valde en tigersåg istället. Relativt tyst och snabbt ordnat!

Sambon sågade ner små träd/sly med tigersåg igår. Gick jättebra. Det han sa var att det finns risk att kedjan hoppar på en motorsåg och valde en tigersåg istället. Relativt tyst och snabbt ordnat!
Härligt att höra :) . Jag hoppas att jag blir nöjd med mitt val också :) .

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka