Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker tigersåg är rätt idiotsäker.Vi har makita och Hilti på jobbet.
Jag tycker tigersåg är rätt idiotsäker.Vi har makita och Hilti på jobbet.
Vi har också makita och för ett träd hade jsg absolut valt något annat![]()
Jag upplever att vår kedjesåg (Stihl) stannar vid för hårt motstånd så det borde väl anses vara säkert.Nu har jag beställt en batteridriven tigersåg från Jula, så får vi hoppas att jag blir nöjd med mitt val. Den ska bland annat vara bra till "beskärning av träd och buskar och borttagning av rötter", så det testar vi
.
Jag upplever att vår kedjesåg (Stihl) stannar vid för hårt motstånd så det borde väl anses vara säkert.
Jag tycker min tiger fungerar utmärkt för beskärning, har dock inte testat på sly.Verkligen, en tigersåg är inte alls lämpad för träd/sly. Osmidiga verktyg ökar risken för olyckor.
Jag tycker min tiger fungerar utmärkt för beskärning, har dock inte testat på sly.
Inte träd som i träd men till virke. Och till va-ledningar i plast dock men de har ju större diameter än mindre träd/slyFast använder ni dem till träd? De är säkra att använda om de används till vad de är menade att användas till.
Inte träd som i träd men till virke. Och till va-ledningar i plast dock men de har ju större diameter än mindre träd/sly
Och att en själv kan bestämma över hur de ska positioneras, ta upp vikt och vart de trillar när de går av...Fast jag åsyftade inte tjockleken så mycket utan vilka vinklar en kan jobba i. Det är ju skillnad på virke och VA-ledningar som en kanske har på en bänk eller bockar jämfört med trångt sly.
Det går att göra även handsågar supersäkra med den metoden... har jag hörtÅh, det går att få kedjan på en riktig motorsåg att stanna också... om en klantar sig och nyper fast både svärd och kedja... har jag hört![]()
Mycket effektivare än en "vanlig handsåg" är en vanlig bågsåg i lagom storlek och med klinga slipad för färskt trä, typ 5x snabbare.. lite mer effektivt än att stå med ett vanligt handsåg...![]()
Det går att göra även handsågar supersäkra med den metoden... har jag hört![]()
Exakt samma som min Ryobi fast i annan design!Har en STIHL GTA 26, jätterolig att använda och klarar tjockare än 10 cm. Konstant användande på blandad tjocklek ger ungefär 45 min körtid på en laddning. Jag tycker motorsågar är läskiga, denna är perfekt trots kedja![]()
Härligt att höraSambon sågade ner små träd/sly med tigersåg igår. Gick jättebra. Det han sa var att det finns risk att kedjan hoppar på en motorsåg och valde en tigersåg istället. Relativt tyst och snabbt ordnat!