Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänk vad olika vi är, skulle aldrig våga såga med en tigersågtycker de ser livsfarliga ut.
Jo men vi kapar ofta va-ledningar som är över huvudhöjd och jag tycker inte det är några problem.Fast jag åsyftade inte tjockleken så mycket utan vilka vinklar en kan jobba i. Det är ju skillnad på virke och VA-ledningar som en kanske har på en bänk eller bockar jämfört med trångt sly.
Till att kapa tigrar?Fast använder ni dem till träd? De är säkra att använda om de används till vad de är menade att användas till.
Ja det går alldeles utmärkt, jag säger liten kedjesåg, har man inte 6 tummar inne i varje hand är den säkrare än allt annat, tigersåg är lika osäkert som en fogsvans, man har väldigt dålig koll när det nyper och sågen hoppar och sätter sig i nån kroppsdel innan man hinner släppa.Min pappa sågade av sig fingret med en handsåg![]()
Jag är ganska skraj för motorsågar överlag. Tigersåg känner jag mmig rätt säker med men just på trä är de ganska värdelösa tycker jag. Slits fort och vobbligt speciellt på mindre sly/grenar. har använt den några gånger till det men tröttnade fort.
Sambon har en liten motorsåg med elsladd som jag tycker är bra. 2 handsfattning osv. Den vågar jag använda.
Är tuff i mycket men inte just motorsågar![]()