Idiotsäker elektrisk såg för små träd?

Bukefalos 30 år!

Jag har en liten sladdriven motorsåg, men använder hellre tigersågen om jag ska ta smågrenar (som är för tjocka för en stor grensax)... Så jag går från Sekatör till Grensax till tigersåg och ska jag fälla träd är det först då motorsågen...
Mina träd är typ max 2 m höga pga dålig jord.

Jag kommer ha ner mitt mullbärsträd i höst/vinter, då blir det motorsågen....

Jag tycker tigersåg är nästan lika jobbigt som manuell grensåg. Den är tung, den rycker, den tar sig igenom grenar långsamt. Nåt bra alternativ har jag inte testat, men den här tråden gav bra uppslag.

Jag är ganska skraj för motorsågar överlag. Tigersåg känner jag mmig rätt säker med men just på trä är de ganska värdelösa tycker jag. Slits fort och vobbligt speciellt på mindre sly/grenar. har använt den några gånger till det men tröttnade fort.

Sambon har en liten motorsåg med elsladd som jag tycker är bra. 2 handsfattning osv. Den vågar jag använda.

Är tuff i mycket men inte just motorsågar :D

Min pappa sågade av sig fingret med en handsåg :D
Ja det går alldeles utmärkt, jag säger liten kedjesåg, har man inte 6 tummar inne i varje hand är den säkrare än allt annat, tigersåg är lika osäkert som en fogsvans, man har väldigt dålig koll när det nyper och sågen hoppar och sätter sig i nån kroppsdel innan man hinner släppa.

Jag är ganska skraj för motorsågar överlag. Tigersåg känner jag mmig rätt säker med men just på trä är de ganska värdelösa tycker jag. Slits fort och vobbligt speciellt på mindre sly/grenar. har använt den några gånger till det men tröttnade fort.

Sambon har en liten motorsåg med elsladd som jag tycker är bra. 2 handsfattning osv. Den vågar jag använda.

Är tuff i mycket men inte just motorsågar :D

Jag håller med. På jobbet sågar vi av mindre bitar som sitter ordentligt fast i städ, då funkar den även om den fortfarande är klumpig och långsam.
Frisåga träd och grenar skulle jag absolut inte vilja göra, ryckigt, osmidigt och ett jävla skräp 😅

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat