Bukefalos 28 år!

import från tredje land

Du beställer en exportstamtavla som du skickar in tillsammans med orginalstamtavlan till SKK så får hunden ett svenskt regnr.
Pass och vaccinationer antar jag att du läst om?

Kennelnamn behövs inte först du ska ta din 3e kull. Du kan alltså ta 2 kullar först (och de kan få kennelnamn i efterhand om du väljer att fortsätta)
Kennelnamn ansökan kostar 2500kr och det är en hel del regler runt namnet, det ska vara unikt,
 
Vad har valpkull ett och två för registrerade namn i skk om kennelnamn inte finns och om uppfödare inte väljer att ansöka om kennelnamn?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 380
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 060
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Ponera att ni har en renrasig hund från en skk-reggad kennel. Hunden har ställts ut som valp (8 månaders), inofficiellt och på en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 311
Senast: Monstermom
·
Hundavel & Ras Tänkte att det kanske finna någon vänlig själ här aom kan hjälpa mig reda ut mina förvirrande tankar :) Har kontakt med en kvinna som...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp