Importera hästutrustning

lillsyrran

Trådstartare
Är det någon här som har importerat hästutrustning, tex till nätbutik? Jag skulle gärna vilja ha lite (eller massor!) tips och råd dels om vart jag hittar mer info och dels vad man bör tänka på. Funkar böcker om import av varor även om de är inriktade på annat än just hästgrejer?

Jag har vänner som har nätbutik. Inte med hästgrejer men ändå. Jag kan säkert ta hjälp av dem i början, men eftersom inget är bestämt ännu så vill jag forska lite först. Så jag vet om jag ens vågar mig på ett försök. :)
 
Sv: Importera hästutrustning

Hade nätbutik med hästprylar för ca 5 år sedan. Tyvärr blir det så mycket i frakt, moms, importskatt så det blir svårt att konkurrera med de stora hästsportkedjorna i pris.Måste då köpa så stora mängder för att man ska kunna konkurrera i pris.
Ett tips är att hitta producent som kan tillverka efter din egen design och på så vis inte ha samma produkter som alla andra butiker.
Lycka till!!:)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 143
Senast: super
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 680
Senast: anna_panna
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 029
Senast: Fiorano
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 662
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp