In & Utsläpps tider?

Re: In & Utsläpps tider?

mina trivs väldigt bra inne, tar man in en för att rida tex står resten och hänger på grinden och vill också komma in.
 
Re: In & Utsläpps tider?

våra hästar ska komma ut senast 8, oftast vid 6 typ. får hö vid 4 kommer in vid 8 funkar bra men jag har iofs jämt haft dem ute så
 
Re: In & Utsläpps tider?

Om jag skulle ha ponnyn på stall så skulle jag släppa ut henne senast sex och ta in ngn gång vid tio elva på kvällen. Med fritt på hö i hagen och kraftfoder på morgonen och kvällen i boxen då.
 
Re: In & Utsläpps tider?

Oftast ut vid 6, inte senare än 8. In beroende på väder, höst och vinter ca 18-19.
 
Re: In & Utsläpps tider?

sep-november utsläpp 05:30 insläpp 20:30. dec-april utsläpp 05:45- insläpp ca 16:30. april-maj. utsläpp 05_30-insläpp 22:00 sen går dom på bete
 
Re: In & Utsläpps tider?

Skulle helst ha på lösdrift men det går ej så hästarna går ut

0600

In mellan 20 och 22 på kvällen
 
Re: In & Utsläpps tider?

Där min häst står släpps de ut kl. 9 och kommer in tidigast vid 21. Vardagar kommer de snarare in vid 22-23 pga stallägarens arbetstider.
Det känns ganska bra att alltid kunna släppa ut hästen efter ridningen, så får hon lunka runt i sitt eget tempo, jag tror att det är nyttigt för musklerna...
Nu får det hö ute 2 ggr/dag plus att det finns gräs i hagen. Vintertid har de fri tillgång till hösilage ute.
 
Re: In & Utsläpps tider?

Kommer ut ca 06:30 ibland runt 05:30 beroende på hur vi jobbar. In kommer dom när dom vill..dom ställer sig vid grindarna och gnäggar så fort dom ser en.
är det skitväder på vintern kan det bli 14:00 är det som idag blir det nog runt 19:00 ...eller om dom säger till tidigare...Men inte senare än 19:00-tiden..dom tappar lite av tävlingsgnistan då..blir lite för trötta. Måste få chans att stå inne och ladda.!
 
Re: In & Utsläpps tider?

Mina kommer att släppas ut vid 7 o in vid 20 när de väl får komma in för vintern. Går fortfarande ute på "bete".
 
Re: In & Utsläpps tider?

Vi släpper ut hästarna vid 09.00 och tar in vid 21-22, vintertid blir det 17.00 då det är mörkt och vi inte vågar ha våra hästar ute då. Oftast får det stå i en rasthage precis vid stallet mellan 17.00-21.00 under vintern. Dock inte i vinter då vi byggt pool i den ena rasthagen. :o :angel:

Men snart ska vi bygga en ny rasthagen till dem vid stallet så.
 
Re: In & Utsläpps tider?

Utsläpp vid ca 07.30.
Insläpp har senaste tiden varit vid 19.00 men nu när det börjar bli mörkt på kvällen så blir det allt tidigare eftersom...
 
Re: In & Utsläpps tider?

Ut 8 in någongång mellan 14 och 19. Längre på sommarhalvåret.
 
Re: In & Utsläpps tider?

Kommer ut 11.15 efter de fått lunch. Är ute till ca 19.00 eller tar man in sin häst när man vill.
Är ute dygnet runt från juni till augusti ut.
 
Re: In & Utsläpps tider?

Våra hästar kommer ut vid 07:00 och kommer in vid 20:00-21:00
:)
 
Re: In & Utsläpps tider?

våra hästar i vårt stall kommer ut mellan 08-10 (c:a 20 hästar som ska ut) och in c:a 20-21

senare i höst/vinter när det både blir mörkare och kallare komer dom in för 18
 
Re: In & Utsläpps tider?

Ut: 07:30
In: 18-20 ( beroende på väder)
Sopmmaren ute dygnet runt. Dåliga vinterdagar in vid 16-17 tiden.
 
Re: In & Utsläpps tider?

Nu kommer de väl ut vid 7-7.30 tiden tror jag, lite senare på helgerna, och kommer in vid 19-19.30. I vinter kommer de gå in vid 16.30 trooor jag. Och då får hon krafftfoder sedan kommer jag förmodligen komma ut vid den tiden, så vi rider ut och pysslar och så. Sedan är det fodring vid 20-tiden och sedan igen 21.30-22.. Har inte riktigt lärt mig alla tider än då jag flyttade dit hästen i juni.
 
Re: In & Utsläpps tider?

Jag har två tidsuppsättningar: ut 06.00 in 21.00 el ut 07.00 in 22.00.

De får hö ute i hagen på morronen och så får de igen vi 17-18.00. Mest får de på morronen och sen bara nåt kilo till middan. Till kvällen inne får de olika mängder.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 755
Senast: Joro253
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
643
Senast: Ketrawzc
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 469
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 194
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp