In & Utsläpps tider?

Re: In & Utsläpps tider?

Nej jag tycker du kan ta in dom vid 20-21, det ska nog inte vara några problem.
Våra går ut 6 på morgonen och kommer in 6 på kvällen
 
Re: In & Utsläpps tider?

Mina går ut vid 06.00, äter kraftfoder inne, hö ute.
Än så länge är det gräs i hagen, men när det försvinner så kommer de få hö kl 12.00 i hagen också.
In mellan 16.00 och 16.30.

Blir det kallare än -25 grader eller nollgradigt och regn/snö ngn dag i vinter, kommer de få gå in tidigare.
 
Re: In & Utsläpps tider?

Står på ridskola, kommer ut 8, in vid 14.30-tiden.
 
Re: In & Utsläpps tider?

Våra går ut 7.30 och kommer in 15-16-tiden. :(
Har tyvärr inga luncher i hagen,men numera så får de halm i hagen,dvs,vi har en storbal halm inne i varje hage. :smirk:
 
Re: In & Utsläpps tider?

hehe.. mina släpper jag ut kl 6 och tar in 20-21.. Är de ute för mkt då?? Har läst att det är många som släpper ut vid 8 och in 18..
Iof så har jag fölis och moder i olika boxar därfav ska du enligt mig stå så kort som möjligt ifrån varann i början, kommer släppa ut dem vid 7 nästa vecka.. Blir ju helt slut av att gå upp så tidigt och sen till plugget...

Men jag har ju eget stall så det är jätte bra att kunna släppa ut dem när jag vill.

mvh Lisa!
 
Re: In & Utsläpps tider?

Morgonfodraren släpper ut alla runt 7-8 på morgonen
&
kvällsfodraren tar in alla runt 7-8 på kvällen.
 
Re: In & Utsläpps tider?

Jag släpper ut mina vid 6,30-07,00 och tar in dom vid 21-tiden...OM det inte är väldigt dåligt väder, typ jättekallt och storm. Då får de komma in en eller två timmar tidigare.
 
Re: In & Utsläpps tider?

Just nu är vardagstiderna ut 05.30, in mellan 19-21 beroende på insekter och vad vi gör på kvällen; ridning, vila osv. Är vädret dåligt blir insläpp tidigare.

Fodrar i hagen utan problem.
 
Re: In & Utsläpps tider?

Min går oftast ut vid 09.00-tiden och kommer in vid 18-19-tiden. Det varierar lite beroende på årstid och väder.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 724
Senast: Joro253
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Ketrawzc
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 304
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 104
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp