Love_Ireland

Trådstartare
vet någon den skimmel hingsten var för ras ??.. Såg han en gammal flyinge katalog men kommer ej ihåg .. Jag tror att han hete Induc. lever han eller han är död ??
 
Induc
Trakhener, f. 1990 Skm 165cm Interimistiskt tillstånd, i avel från 1995. Uppfödare: Bettina Bierschewski, Tyskland. Ägare: Sören Nissen, Danmark.
e. Marduc 090097477 u. St. Pr. St. Iris XIII 090040679 ee. Halali eu. Madeira II ue. Ibikus uu. Illusion II uue. Flugsand.
Ibikus är samma som är pappa till Midt-West-Ibi-Light. Induc var främst dressyrinriktad.
 
Vet inte... Har själv bara en gammal Flyingekatalog det är där jag fick informationen ifrån. Han är ganska kompakt i sin kroppsbyggnad ialla fall.
 
jag vet en häst som har han som morfar.Indigo heter han och är jättefin,rör sej väldigt bra :d
 
Jag har ridit en stor valack e. Induc. Han är mjuk som en katt, typiskt känslig trakhener och otroligt snäll.

Mvh Åsa
 
Du menar trakehmer antar jag. jo, de är rätt kända för att kasta av sina ryttare. De är rätt så känsliga hästar så man får det rätt försiktigt med dem. Jag har inte åkt av den häst jag red, men andra har. Trakehnerhästar är också väldigt mjuka att rida.

Mvh Åsa
 

Liknande trådar

Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
11
· Visningar
1 122
Senast: jemeni
·
Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"?
4 5 6
Svar
104
· Visningar
10 874
Senast: Freazer
·
Avel Vill gärna veta mer om anlag, främst uppsättningar såsom CC,AA, TT, och vilka hästar som har vilka och varför? Sedan även lite...
Svar
3
· Visningar
605
Senast: Sryoqwe
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp