Hej!
Vet inte vilken Indus du menar, är det en travare du menar? I så fall kan jag berätta mer.
 
halvblodet! jag har ett sto efter honom, hade varit kul att veta lite om hennes syskon=)
 
Jag känner väl till en valack efter Indus. Han är brun med en liten stjärn och av medelstorlek. Mycket ädel och fullblodsbetonad i sin typ och helt korrekt i sina ben (klass 1 ext.). En genomärlig och snäll häst som dock gillar att bocka i galoppen! Starka sidan är att hoppa även om han kan en hel del dressyr. Saknar dock de riktigt bra gångarterna.
 
Jätte smarta!
Har ett sto efter Indus/Urbino. Hon är otroligt smart men skarp.
Klaffar allt och vi båda är på humör så vet jag inget bättre att rida. Det är bara att sitta där och njuta.
Göran Lindstrand som hade Indus som tjänste häst säger att han "kunde allt". Lite enmans hästar tror jag att de är. Göran tömkörde mitt sto under ett par år och hon var livrädd för honom. Vilken ökad trav hon kunde plocka fram för honom! Man måste vara järnhård och samtidigt lätt som en fjäril när man rider henne, ibland har jag fantiserat om att man borde vara en fet heroinist...
Svåra hästar men fantastiska!
Eva
 
Jätte smarta!
Har ett sto efter Indus/Urbino. Hon är otroligt smart men skarp.
Klaffar allt och vi båda är på humör så vet jag inget bättre att rida. Det är bara att sitta där och njuta.
Göran Lindstrand som hade Indus som tjänste häst säger att han "kunde allt". Lite enmans hästar tror jag att de är. Göran tömkörde mitt sto under ett par år och hon var livrädd för honom. Vilken ökad trav hon kunde plocka fram för honom! Man måste vara järnhård och samtidigt lätt som en fjäril när man rider henne, ibland har jag fantiserat om att man borde vara en fet heroinist...
Svåra hästar men fantastiska!
Eva
 
den Indus jag menar var en Flyinge-hingst och lever inte längre.
 
haha, det låter som en Indus-avkomma det=) Jag har oxå hört att det är enmanna-hästar. Mitt sto är också väldigt smart. Stark men ändå väldigt känslig och mycket het! Men ett toppen psyke. Indus var ju dressyrhäst men min lilla hoppetossa e galen i hoppning.
Svåra hästar men fantastiska- så sant så!!
Kul att höra av nån med en avkomma :)
 
Min är också het som en aga-spis (om man har satt i gång henne och dragit upp fjädern). Hon hoppar bra, men är dressyrhäst. Har en mycket bra skritt. ok trav (inget upphetsande), bra galopp men dålig balans. Vill gärna veta vad som ska hända, programm lär hon sig på nolltid. Man skulle kunna skicka ut en blind på en runda i skogen, blir het vid krav=samling. Som en topphäst i huvudet, men jobbig att rida.
:love:Men underbar!
 
jag känner en valack,skm, Indus- Urbino. en RIKTIG kanonhäst! han hopptävlar ca; 130-140. inte het, väldigt lättriden, sååå mkt vilja. grejen är att han har inte en kanonhoppteknik, men han tar i å hoppar ändå bara för att man ber honom och för att han gillar det! han avskyr att inte stå i centrum, då kan han bli tjurig som tusan. han är en väldigt egen och underbar häst! :love:
 
Jag födde upp en avkomma, Symfoni e. Indus som blev ca 1.74? u. Tosca (Toreador x Poetica).
Tosca var bara 1.50 i mkh och ganska het i skallen, men Symfoni var helt OK!!!

Se en bild av henne HÄR!

Vet ej så mkt om henne sedan hon såldes, men hon var en mkt reko, ärlig & fullkomligt härlig häst att hantera i alla lägen hos mig!

Min lille son (då 5 år) ÄLSKADE henne.. framför alla andra hästar på gården!

Mvh :)/Bia
 
Mitt sto har en avkomma efter Indus - Labrador. Då mamman är ganska stor och bastant är även dottern det, dock inte lika hög, ca 162cm. En jätte trevlig häst som vill väl och alltid gör sitt yttersta. Hon är bestämd men väldigt samarbetsvillig. Ett jättefint isabell sto är det! (färgen kommer från mammans sida då hon är efter Labrador-Pegasus)
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 164
Senast: Lea88
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: Marvin
·
Avel Jag är väldigt förtjust i Conthinder avkommor. Han verkar vara valack nu enligt Horsetelex. Är det någon som har avkommor efter honom...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 038
Senast: adrikkens
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp