Inflyttningspresent

Idas

Trådstartare
Buke! Jag ska på inflyttningsfest på fredag (hos min bror och hans sambo) och behöver tips på inflyttningspresenter. Vad vill man ha?
 
Har de just flyttat ihop, eller har de flyttat till något nytt tillsammans? Om de flyttat ihop, hade de redan två fulla bohag med saker? (I så fall är ett extra förråd antagligen det de egentligen behöver. :grin: ) Annars skulle jag fundera över vad som skiljer deras nya ställe från det gamla. Har de fått en massa nya fönster? Kanske något att ställa i fönstren; blommor, lampor? Har de fått en trädgård - något för den? En färdigförpackad myskväll med något gott? (Te, kakor, marmelad och ljusstakar? Bubbel med fina glas och något att äta som passar till?) Själv skulle jag iofs vara för feg för att köpa någonting inom heminredning om jag inte visste väldigt väl vad de tyckte om, eller om det är en blomma de kan ha ihjäl om de vill :devil:. Så då kanske det skulle bli något helt annat, inte alls inflyttningsrelaterat.
 
Finns det något dom har pratat om att dom skulle behöva?
Det vanligaste är väl en blomma? Vet att mamma gav mig en och gav mig tydliga råd hur jag skulle hålla den vid liv.. den levde nog just så pass en månad :angel:

Hade det varit samma dag som dom flyttade så hade jag sagt mat, det var nog det bästa jag fick senast jag flyttade, några vänner som bodde på samma område bjöd in till middag, väääldigt uppskattat!:d
 
Vin, choklad, något lyxigt i matväg. De flesta uppskattar presenter som man kan förbruka. Man vill inte få någon sak som man kanske inte gillar eller som inte passar in i hemmet, och så måste man ta fram den saken varje gång givaren kommer på besök.
 
Första egna hemmet? Då föreslår jag en korg med kryddor, smaksättare och oljor. Sånt är dyr när man måste börja scratch.
 
[QUOTE idas, post: 17142300, member: 31648"]Buke! Jag ska på inflyttningsfest på fredag (hos min bror och hans sambo) och behöver tips på inflyttningspresenter. Vad vill man ha?[/QUOTE]

Sällskapsspel :)
 
Ska man ge något beständigt ska man ge någon som verkligen behövs. När min syster fick sin första egna lägenhet fick hon en verktygslåda av mig.
Bra förslag!:idea:

Det fick jag av min pappa när jag flyttade och till min kollegas och lägenhetskompiss stora överraskning. Hennes kommentar: Kan du använda alla verktygen? och Det hade min pappa aldrig kommit på, han kan inte ens stava till verrktygslåda!:confused:

Annars är köksredskap alltid bra att ha.
 
Min svärfar gav oss ett kort med gamla "utgångna" mynt och någon förklaring om att man alltid ska ha en reserv. Hade något med otur eller fattigdom att göra tror jag. Det var lite roligt :)

Annars säger jag brandskydd. Det är grejer! Tog mig lång tid att skaffa brandstege. Brandsläckare, första förband-väska (strategiskt placerad ovanför en släckare vid ytterdörren) och brandfilt köpte jag ganska omgående när vi flyttade till hus och varnare fick vi snabbt i vår första bostad. Min mamma är hopplös på området så jag vet vad hon kommer få i julklapp.. ;)
 
Om man bor i hyresrätt så ska hyresvärden sätta upp brandvarnare, hyresgästen byta batteri när det behövs.
 
Jag fick en gjutjärnsGRYTA av min kära mor,älskar den!!!

Annars ett presentkort/pengar till typ pizzerian,är ganska skönt att slippa laga mat mitt i flyttkaoset.
 

Liknande trådar

Tjatter Tydligen cirkulerar något stort drama på sociala medier nu med en känd youtubeprofils bror och hans sambo som håller på bråkar med...
Svar
14
· Visningar
1 327
Senast: _Elly_
·
Fritid Nu när vintern slagit till även i Skåne passar det väl bra att drömma sig bort. Jag och min bror och våra barn (då 5 och 8 år) vill åka...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Milosari
·
Mat Allvetande buke! När jag gick i grundskolan 2001-2011, så serverades på fredagar alltid soppa och mjukt bröd. Det bästa var de fredagar...
Svar
7
· Visningar
630
Senast: cambodia
·
Kropp & Själ Pratar just nu med ledsen och besviken bonusdotter som återigen blivit nekad hjälp av sjukvården. Hon är 17 år och har mest troligt...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 965
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp