Få sjukvården att lyssna på ung tjej

Tänkte precis skriva just det men nu slapp jag...
Vulverine har dessutom så jävla vidrig approach till kvinnor med problem. "Mår du dåligt? Nä men du drack kaffe för 576 år sen så det är ditt fel. Köp mina grejer och följ min metod till punkt och pricka så mår du nog bra om 74476 år och om inte så har du misskött dig eller behöver mer tid med min metod".

Victimblaming, utnyttjande och rent humbug.
Ja, det känns som att alla som inte är som hon är dåliga kvinnor! Hon uttalar sig så problematiskt om både det ena och andra (typ som att IVF är näst intill våldtäkt mot ägget) att den strimma av ljus (att hon uppmuntrar oss att lära oss om våra kroppar) snabbt försvinner i mörker igen.
 
Ja, det känns som att alla som inte är som hon är dåliga kvinnor! Hon uttalar sig så problematiskt om både det ena och andra (typ som att IVF är näst intill våldtäkt mot ägget) att den strimma av ljus (att hon uppmuntrar oss att lära oss om våra kroppar) snabbt försvinner i mörker igen.
Åh! Jag hade glömt våldtäkten på ägget! :rofl: Jag har introducerat sambon till Vulverine typ nyss, via Haveristernas granskning av henne men det är ju från innan äggvåldtäkten. Måste uppdatera honom :laugh:
 
Alltså, vad?! O_o Vilken planta :rofl:

Åh! Jag hade glömt våldtäkten på ägget! :rofl: Jag har introducerat sambon till Vulverine typ nyss, via Haveristernas granskning av henne men det är ju från innan äggvåldtäkten. Måste uppdatera honom :laugh:
Alltså all min kritik har sin grund i Haveristernas granskning, hade aldrig hört talas om henne innan! Det är även därför detta kommer ifrån deras Facebook-grupp:
1708273181383.png
 
Alltså all min kritik har sin grund i Haveristernas granskning, hade aldrig hört talas om henne innan! Det är även därför detta kommer ifrån deras Facebook-grupp:
Visa bifogad fil 139406
Samma här, visste inte vem hon var innan och tack gode gud för det :laugh:
Hittade precis, här är även ursprungsdumpen :D
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1708273177124.jpg
    FB_IMG_1708273177124.jpg
    36,4 KB · Visningar: 224
Sorgligt att ni totalt hackar ner på en person som har hjälpt väldigt många att må bättre och hjälpt väldigt många att bli gravida. Vulverine dvs

Det hon säger är inte påhittat hon har alltid bra källor hon hänvisar till.

Vad är det för fel på att lära människor mer om hur deras kropp funkar och hur våra levnadsvanor idag påverkar kroppen?

Hon om någon kan biologi.

Sen framför olika människor fakta på olika sätt och jag förstår att hennes sätt inte faller många av er i smaken. Men det får man separera från det andra.
 
Sorgligt att ni totalt hackar ner på en person som har hjälpt väldigt många att må bättre och hjälpt väldigt många att bli gravida. Vulverine dvs

Det hon säger är inte påhittat hon har alltid bra källor hon hänvisar till.

Vad är det för fel på att lära människor mer om hur deras kropp funkar och hur våra levnadsvanor idag påverkar kroppen?

Hon om någon kan biologi.

Sen framför olika människor fakta på olika sätt och jag förstår att hennes sätt inte faller många av er i smaken. Men det får man separera från det andra.

Eller så är det inte fakta och kunskap om biologi det handlar om.
 
Sorgligt att ni totalt hackar ner på en person som har hjälpt väldigt många att må bättre och hjälpt väldigt många att bli gravida. Vulverine dvs

Det hon säger är inte påhittat hon har alltid bra källor hon hänvisar till.

Vad är det för fel på att lära människor mer om hur deras kropp funkar och hur våra levnadsvanor idag påverkar kroppen?

Hon om någon kan biologi.

Sen framför olika människor fakta på olika sätt och jag förstår att hennes sätt inte faller många av er i smaken. Men det får man separera från det andra.
Därför att mycket av det hon sprider är totalt... Alltså har du ens läst vad vi skriver? Vi hackar inte ned på en person som uppmuntrar folk att lära sig mer om sin kropp. Vi hackar på en person som skor sig på människor som känner sig desperata, som tjänar otroliga pengar på att sprida saker som att det hjälper att dricka kaffe om man vill abortera ett foster (om hon nu ens var gravid med tanke på att hon smidigt nog fick missfall en dag efter att hon borde ha fått sin mens).
Hon ger råd utan att ha genomgått en relevant utbildning (ex barnmorska), och påstår sig forska inom ämnet men blockerar alla som ställer följdfrågor om hennes metoder och källor.
 
Jag blir lite chockad över tonen i tråden. Polariseringsviljan.

Det verkar ju som att tjejen inte fått rimlig information om sitt tillstånd och varför den behandling som rekommenderats är aktuell. Det är välkänt att patienters följsamhet till behandling bygger på att den är förståelig och upplevs meningsfull. Där har vården uppenbart brustit eller inte nått fram, vilket i mina ögon också är att ha brustit.

Att då hänvisa till att skaffa information om sitt tillstånd och sin kropp kan inte jag tycka är fel.

Jag undrar hur många av ni som förfasar er över en enskild publik person, faktiskt har undersökt den föreslagna källan? Jag tolkade inte alls inlägget som att börja tro på nonsens, utan som att söka den information vården inte givit. I hennes bok fertilitetsförståelse som kom ut i fjol finns inga sådana märkliga hänvisningar som lyfts här och den tid jag följt kontot på sociala medier har alla yttranden stötts av referenser till peer reviewed forskningsartiklar. De märkliga yttranden som hänvisas till här har jag inte sett något liknande. Det säger jag inte för att försvara utan för att drevmentaliteten verkar ovanligt lättväckt vilket är oskönt oavsett hur puckad någon tredje part är. Boken ter sig också väldigt annorlunda än det inlägg som hänvisats till här. Men självklart kan korrekt och relevant information hämtas någon annanstans ifrån och det vore verkligen klädsamt om vården gav den.

Det är flera personer som i tråden vittnar om hur himla dålig vård de fått för det tillstånd som trådstarten eventuellt kan handla om. Att då utgå från att vården gör alla rätt i just detta fall verkar verklighetsfrämmande. Dessutom HAR den inte gjort alla rätt eftersom de inte fått en patient med ett livslångt och om obehandlat progredierande tillstånd att förstå vilkten av den ordinerade behandlingen. Det ger inte anledning att hoppa på hälsohetsande gör-det-självtrender, men det ger definitivt anledning att se till att lära sig om sin kropp och om sitt misstänka tillstånd.
 
Därför att mycket av det hon sprider är totalt... Alltså har du ens läst vad vi skriver? Vi hackar inte ned på en person som uppmuntrar folk att lära sig mer om sin kropp. Vi hackar på en person som skor sig på människor som känner sig desperata, som tjänar otroliga pengar på att sprida saker som att det hjälper att dricka kaffe om man vill abortera ett foster (om hon nu ens var gravid med tanke på att hon smidigt nog fick missfall en dag efter att hon borde ha fått sin mens).
Hon ger råd utan att ha genomgått en relevant utbildning (ex barnmorska), och påstår sig forska inom ämnet men blockerar alla som ställer följdfrågor om hennes metoder och källor.
Att hon sprider de med kaffe är för att folk ska förstå att deras kaffe och koffeintag kan leda till missfall.
Hon påtalar också att de inte är något hon rekommenderar.

Märkligt att hon har blivit inbjuden och hållt föreläsningar för de som utbildar sig till barnmorskor om allt hon nu sprider är så hemskt.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
38 075
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 107
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 846
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp