Cattis_E

Trådstartare
Någon som vågar sig på en gissning på hur tidigt det börjar köa på ditåt en solig (student)fredag?
Ska egentligen vara där kl 16 men tänker att det är ett alternativ att åka tidigare och äta/fika nånstans innan.
Så kul är det inte att sitta i köer...
 
Trafiken på E18 mot Roslagen börjar tätna strax efter lunch på fredagar. Som jämförelse. Många jobbar halvdagar. Och det är vanliga fredagar. Idag var det nästan stillastående vid 15.30. Några gymnasier tog studenten idag. Mitt tips är att kolla appen/sidan trafiken.nu på fredag eftermiddag, då ser du i alla fall fram till Gustavsberg. Ifall ingen kan svara mer precist.
 
Trafiken på E18 mot Roslagen börjar tätna strax efter lunch på fredagar. Som jämförelse. Många jobbar halvdagar. Och det är vanliga fredagar. Idag var det nästan stillastående vid 15.30. Några gymnasier tog studenten idag. Mitt tips är att kolla appen/sidan trafiken.nu på fredag eftermiddag, då ser du i alla fall fram till Gustavsberg. Ifall ingen kan svara mer precist.
Det lär tyvärr inte hjälpa mig eftersom det är på. Fredag jag ska åka och har 1h till Älvsjö så att kolla innan avfärd är inte så aktuellt.
 
Kolla Google Maps på en dator då kan du be om en vägbeskrivningen för en specifik tid.
Enligt den ser det inte ut att köas speciellt ens vid 15-17, och det tror jag tyvärr inte på 😇.
Men har hittat något att förbruka tid på. Så åker nog så fort jag motionerat en häst om jag inte får något svar från nån som råkar bo där ute 😁.
 
Enligt den ser det inte ut att köas speciellt ens vid 15-17, och det tror jag tyvärr inte på 😇.
Men har hittat något att förbruka tid på. Så åker nog så fort jag motionerat en häst om jag inte får något svar från nån som råkar bo där ute 😁.

Bra val att inte lita Google Maps, kan vara ordentligt tjockt dit ut på fredageftermiddagar och jag skulle inte våga chansa. Nu skriver du att du hittat på något, men jag vill ändå tipsa om att åka tidigt och åka ut till Björkviks Brygga och äta lunch på bistron där och ta en promenad och kanske ett bad. Det ligger vackert och lunchen som kostar en dryg hundring är helt OK. Serveras till 14.30.
 
Bra val att inte lita Google Maps, kan vara ordentligt tjockt dit ut på fredageftermiddagar och jag skulle inte våga chansa. Nu skriver du att du hittat på något, men jag vill ändå tipsa om att åka tidigt och åka ut till Björkviks Brygga och äta lunch på bistron där och ta en promenad och kanske ett bad. Det ligger vackert och lunchen som kostar en dryg hundring är helt OK. Serveras till 14.30.
Vet du när tjocka börjar? Redan vid 12 i tunnlarna eller är illa först vid 14? Överväger att vara i tunnlarna typ 12, helst inte tidigare.
 
Låter som det är en bra idé att passera vid 12 mao..
Ja, det tror jag. Dels fredag och dels att man tar höjd för ev olyckor och stopp i trafiken. 222:an ut mot Värmdö, är rätt olycksdrabbad. Framförallt i köer.

Hoppas det går bra! Hade det varit juletider, hade jag rekommenderat ett besök på Brisak 😁
 
Ja, det tror jag. Dels fredag och dels att man tar höjd för ev olyckor och stopp i trafiken. 222:an ut mot Värmdö, är rätt olycksdrabbad. Framförallt i köer.

Hoppas det går bra! Hade det varit juletider, hade jag rekommenderat ett besök på Brisak 😁

Bra val att inte lita Google Maps, kan vara ordentligt tjockt dit ut på fredageftermiddagar och jag skulle inte våga chansa. Nu skriver du att du hittat på något, men jag vill ändå tipsa om att åka tidigt och åka ut till Björkviks Brygga och äta lunch på bistron där och ta en promenad och kanske ett bad. Det ligger vackert och lunchen som kostar en dryg hundring är helt OK. Serveras till 14.30.
Tack snälla för tipset om Björkviks. Fick lite panik av allt folk så åkte dit 😁.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 525
Senast: Enya
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 680
Senast: Hedinn
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 363
Senast: Shaggy
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 115
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp