Bukefalos 28 år!

Ingen att prata med

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter ju verkligen superjobbigt att få ångest inför eventuell menstruation på andra sätt än att det är ganska bökigt och smärtsamt! Så återigen, hoppas du klarar dig utan.
Jag minns en gång när jag fick ägglossning klockan ett på natten. Då fick jag ångest och satt och skakade resten av den natten.
 
Hängmattan! Det borde jag prova. Är sjukskriven pga burnout (enligt psykologen test var det en allvarlig utmattning) så försöker lära mig skillnad på vila och lathet. Jag ser ju precis att det där är vila. Inte lathet. Det där är att jobba på sitt mående också.
 
Hängmattan! Det borde jag prova. Är sjukskriven pga burnout (enligt psykologen test var det en allvarlig utmattning) så försöker lära mig skillnad på vila och lathet. Jag ser ju precis att det där är vila. Inte lathet. Det där är att jobba på sitt mående också.
Men om man bara vilar blir inget jobb gjort. Det går inte att jämföra en utmattning med en depression. Nej det finns inget exakt facit för hur man mår bättre men det finns rätt mycket studier på ämnet och vissa saker ger reell effekt. Att bara undvika allt som är läskigt, svårt och jobbigt har en negativ effekt, inte positiv, och det kan tom förvärra situationen.

Du verkar ju ha väldigt bestämda åsikter och agerar lite mini-moderator här med att folk inte får säga emot TS men ärligt talat tror jag det är sämre för TS att alla bara stryker medhårs konstant och ser till att skydda från allt obehag, det är inte att hjälpa till.

Om TS inte vill ha en diskussion om sig själv så kanske man heller inte ska starta en tråd om sig själv utan skriva i dagboken eller varför inte komma in i någon av alla de trådar på forumet som redan är snacktrådar om diverse ämnen, där kan man diskutera sådant som inte är personligt.
 
Jag har orkat laga mat. Eller ja, potatisen kokades redan i tisdags med boendestödet. Idag tinade jag laxbitar, hällde över färdig sås och satte in i ugnen.
Hängmattan! Det borde jag prova. Är sjukskriven pga burnout (enligt psykologen test var det en allvarlig utmattning) så försöker lära mig skillnad på vila och lathet. Jag ser ju precis att det där är vila. Inte lathet. Det där är att jobba på sitt mående också.
Hängmattan är toppen och kan rekommenderas.

Tråkigt att du blivit sjuk. Den där sjukdomen skördar många offer och det är lika ledsamt varje gång att höra att någon drabbats.
 
Senast ändrad:
Men om man bara vilar blir inget jobb gjort. Det går inte att jämföra en utmattning med en depression. Nej det finns inget exakt facit för hur man mår bättre men det finns rätt mycket studier på ämnet och vissa saker ger reell effekt. Att bara undvika allt som är läskigt, svårt och jobbigt har en negativ effekt, inte positiv, och det kan tom förvärra situationen.

Du verkar ju ha väldigt bestämda åsikter och agerar lite mini-moderator här med att folk inte får säga emot TS men ärligt talat tror jag det är sämre för TS att alla bara stryker medhårs konstant och ser till att skydda från allt obehag, det är inte att hjälpa till.

Om TS inte vill ha en diskussion om sig själv så kanske man heller inte ska starta en tråd om sig själv utan skriva i dagboken eller varför inte komma in i någon av alla de trådar på forumet som redan är snacktrådar om diverse ämnen, där kan man diskutera sådant som inte är personligt.
Jag vill inte delta i t.ex. vad-gör-vi-tråden eftersom folk ibland skriver saker jag får en ångestattack av.
 
Wille, om du någon gång får för dig att bygga ett tunnelväxthus... Då kan jag tipsa om ett ställe du kan undvika. :meh: Men snaaart är skiten färdig. Det ska upp en dörr och ett fönster till, samt lite småfix som haspar för att ställa upp dörrarna och en liten ramp pga dum mark (svårt att gräva när man bor på ett berg) som gjorde att vi inte kunde gräva ner stommen så långt som det var menat. Sen ska jag "bara" bygga en till odlingslåda, fylla på med jord och SEN kan jag börja plantera mina stackars tomater, paprikor och chilisar, som börjar blänga otåligt på mig och kräva större bostad. 😂

Det såg skönt ut med hängmatta. Jag hade hellre legat i en sådan än att svära över växthusbygge i omväxlande sol/regn/hagel
 
Jag har orkat laga mat. Eller ja, potatisen kokades redan i tisdags med boendestödet. Idag tinade jag laxbitar, hällde över färdig sås och satte in i ugnen.

Hängmattan är toppen och kan rekommenderas.

Tråkigt att du blivit sjuk. Den där sjukdomen skördar många offer och det är lika ledsamt varje gång att höra att någon drabbats.
Vad var det för sås?
 
Inte för att köra rundgång men man ska inte alltid lyssna på apotekare. Varje gång jag går dit för att ta ut mina Divisun (d-vitamin) får jag en föreläsning om hur farligt det är och man kan få njursvikt och gud vet allt. Jag brukar påpeka att det är min läkare som skrivit ut det och han vet antagligen vad han gör. Hade ingen aning om allt man kan få om man äter för mycket D vitamin.

Läser man FASS om det mesta man tar så får man skrämselhicka. Därför ska man inte läsa FASS har jag lärt mig.
 
Vad var det för sås?
Det är abbas färdiga fisksås. Den finns i lite olika varianter. Idag valde jag citronsåsen till lax.
Inte för att köra rundgång men man ska inte alltid lyssna på apotekare. Varje gång jag går dit för att ta ut mina Divisun (d-vitamin) får jag en föreläsning om hur farligt det är och man kan få njursvikt och gud vet allt. Jag brukar påpeka att det är min läkare som skrivit ut det och han vet antagligen vad han gör. Hade ingen aning om allt man kan få om man äter för mycket D vitamin.

Läser man FASS om det mesta man tar så får man skrämselhicka. Därför ska man inte läsa FASS har jag lärt mig.
Jag läser inte fass.
 
Jo, det gör jag.

Varför då? De har ingen läkarexamen och har inte kompetensen att avgöra vad din läkare har bedömt att du behöver. Apotekare ställer till med mycket problem genom att tvärsäkert tala om för kunder vad de ska ta som sedan kvalificerade läkare får problem med när deras patienter inte tar medicinen eller kräver nya besök för att diskutera eventuella bi-effekter. Vilket tar upp vårdresurser.
 
Varför då? De har ingen läkarexamen och har inte kompetensen att avgöra vad din läkare har bedömt att du behöver. Apotekare ställer till med mycket problem genom att tvärsäkert tala om för kunder vad de ska ta som sedan kvalificerade läkare får problem med när deras patienter inte tar medicinen eller kräver nya besök för att diskutera eventuella bi-effekter. Vilket tar upp vårdresurser.
Blir jag upplyst om en farlig risk så tänker inte jag chansa. Priset kan bli för högt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har tre sekatörer. Ingen är riktigt bra. En av dem är en billig historia från Lidl som jag har fått. Den passar inte mina små händer...
Svar
15
· Visningar
795
Senast: sjoberga
·
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Jag har under en längre period provat att låta TS radera alla typer av inlägg i deras egna trådar. Nu provar jag att återgå till hur det...
Svar
6
· Visningar
1 275
Senast: Niyama
·
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 277
Senast: Tiffany
·
Juridik & Ekonomi Jag tänkte spara en större summa pengar och kollar då på fasträntekonton där man låser pengarna en viss tid, och man får då en bättre...
Svar
10
· Visningar
893
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp