Bukefalos 28 år!

Ingen ridning, filmade dottern istället

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev inte så mycket film bara eftersom batteriet tog slut.
Hennes eget fel som glömt kameran i andra stallet, slarvern.

Iallafall, hon fick rida Marco Boy, bror till MP som hon tävlade och ska tävla i PAS div 2.
Gudomligt söt liten NF, brun med bläs och huuuuuur mycket man och svans som helst.
Han är bara fem år och går inte regelbunda lektioner på ridskolan än.
Allt som allt gick det väldigt bra, även om han gärna går lite bakom lod (finns inget i händerna direkt, som dottern utryckte det) pigg som 17 och lite sådär lagom unghästvinglig.

Mina ridkamrater i andra ridhuset red hörnpasseringar i galopp. Med varierat resultat av vad jag hörde efter lektionen.

Minns så väl en lektion där vi red just hörnpasseringar i galopp och jag red på Amigo Stallets vita "blixt". Galoppera är inte det roligaste Amigo vet direkt.
Vi var uppdelade fyra eller fem på varje halva av ridhuset. Och när det var min tur satt de andra på vår halva och hejade och tjoade fram mig och Amigo.
Kunde knappt koncetrera mig på ridningen, för jag började skratta hysteriskt åt deras tjoande. :rofl:
Men kul var det, och runt flera varv i galopp blev det.

Nästa vecka tänker jag banne mig rida, för nästa vecka är det teori
Övningen nästa vecka blir förvänd galopp, och det brukar bli ganska roligt.
De flesta brukar inte få till det, och vår instruktör står och sliter sitt hår över 9 st outbildbara vuxna som inte (enligt henne) lyssnar på instruktionerna. Men kul är det :D
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 029
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 157
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Pga av snön var det ena ridhuset stängt (ska skottas idag) så min grupp delade ridhus med dotterns dressyrspecial. Det gick faktiskt bra...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: cewe
·
F
Hästmänniskan Nu kanske det blir helt fel forum för detta, ber om ursäkt isåfall. Känner att jag behöver skriva av mig lite bara.. Från alldeles...
Svar
0
· Visningar
985
Senast: Fiachi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp