Ingen vill frysa - bästa klädköpet!

Sv: Ingen vill frysa - bästa klädköpet!

Det finns några viktiga punkter att tänka på:
- ha bara ull. Gärna grövre fibrer, de värmer bättre.
- se till att skorna är torra innan du använder dem. Mer effektivt än värmesulor. Ha inte för trångt i skon, ullen skall "fluffa".
- man kan inte förstå hur överflödigt det är med handskar när man rider, så länge det är torrt ute. Handskar kan med sina veck, försämra blodtillförseln till fingertopparna. Tar man av sig dom, blir det genast varmare.
- efter ridning, byt om till torrt, så börjar du inte frysa när du svettats klart.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver en ny regnjacka och kollar runt lite. Är det nån som har en riktigt bra regnjacka som ni kan tipsa om? Jag vill ha en som...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 719
Senast: Wingates
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 578
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej hopp, Jag har blivit med medryttarhäst :D Jag är uppväxt i stallet med egen häst, men sålde våren -00. Har således inga ridkläder...
Svar
17
· Visningar
1 349
Senast: Solvira
·
Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
3 585
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp