Inget fungerar längre, vad är det som händer

LeonoreRod

Trådstartare
Anonymt nick, och jag tror kanske det även blir mitt helt nya, då jag är trött på mig själv, vill börja om, vill ändra allt som finns om mig.

För 10 år sedan, var jag en rätt attraktiv kvinna. Hade flera friare, massor av kompisar och ett hett och aktivt liv. Sprang på krogen, var ganska utseendefixerad och ville ha det bästa.

Idag lever jag på minnen och låtsas att allt är bra. Inga vänner, eller numera kompisar, hör av sig för att hitta på något och någon friare finns inte på världskartan. Har fortfarande många kompisar, men de har ju i sin tur vänner, och jag ligger tydligen inte på förstavalet att umgås med, utan blir tillfrågad om att umgås, vad det känns för mig, i nödfall.

Jag är lite stolt, vill inte vara på och besvärlig, men tänkte att idag kryper jag till korset, jag hör av mig och frågar om någon vill umgås, trots att folk sällan hör av sig till mig. Jag ringde 5 samtal på fm, ingen kunde ses och jag hittade istället på en aktivitet själv.

Eftermiddagen gick åt till detta, men sen satt jag ensam ikväll igen. `Piffade`till mig lite och tog en promenad ikväll, förbi en ny bekants sommarstuga, där en man innan visat stort intresse av att lära känna mig. En man som känner många och som mer eller mindre flugit på mig innan när jag gått förbi och har i nyktert tillstånd bjudit in mig, bjudit på kaffe, pratat om allt och inget, och sagt att jag är supertrevlig och lättsam.

Han var där idag, hade fest och var mest dragen. Jag hade inga förväntningar, men hade hoppats på att få lite sällskap, att bli inbjuden i min trista sinnesstämning. Jodå, aspackad kommer han ut och mer eller mindre kräver att få mitt telefonnummer. Han får det, då vi setts några gånger innan, han är sambo och jag bara är ute efter att lära känna folk och inte är så hemlig av mig. Jag dröjer mig kvar lite, hoppas fortfarande på att bli inbjuden till festen, när han går på mig och vill att vi går hem till mig och har sex. Besviken på situationen går jag vidare, efter att ha sagt nej och tappat förtroendet för en eventuell bekantskap som dessutom är sambo...

Väl hemma har jag ännu en hemlighet. Jag gick in på en dejtingsida för första gången i mitt liv, för ca 1 vecka sedan. Där har jag fått ca 15 svar från män som undrar om jag vill knulla, som undrar om jag vill mysa, som är gifta och vill ha någon brevid...

Jag orkar inte längre, jag försöker alltid vara snäll, tillmötesgående och rolig, samtidigt som jag är öppen och ärlig. Alla svin kommer till mig, men var hittar jag vänner och trevliga folk som är normala och vill mer än utnyttja mig och ha sex...
 
Ja det finns många sådana typer på dejtingsidorna. Ta det inte personligt även om det är irriterande och ibland rena trakasserierna. Vad jag menar är att det blir lite fel att säga att "alla svin kommer till mig", och tro det är något fel på en själv eller så, som om du drar till dig dem som en magnet, när samma svin kommer till 99% av alla kvinnliga medlemmar på sidan. Det är knappast så att du drar till dig ruttna män utan de typerna kastar sig helt självmant och desperat åt alla håll och kanter efter kvinnor att trakassera. Deras brist på respekt är inte ditt problem, blocka, säg åt dem att dra åt helvete eller vad du vill, men ta det inte personligt och tappa inte gnistan för det.

Och inte för att vara den buttra pessimisten här men jag tror att det varit så att du, som de flesta andra kvinnor tyvärr, alltid har haft dessa svin omkring dig, mannen med sambo och hans likar, men skillnaden är att nu när du inte har de där bra människorna att balansera ut skiten med så slår det dig 10 ggr hårdare.

/Härdad
 
Kolla i nätdejtingtråden - du kommer att upptäcka att du är långt ifrån ensam om att stöta på än den ena än den andra knasbollen i den branschen.

Guldkornen verkar dock finnas så ge inte upp.
 
Det ÄR skitjobbigt att nätdejta. Men rätt kul också. Jag tror man måste ta det med lite humor annars orkar nsn inte,
Hälsar Stjärnis som fått massa sex-mejl.
Och en som ville Live-chatta och då ville han runka och gav skulle titta på.
:yuck: :wtf: :rage:
 
Ja det finns många sådana typer på dejtingsidorna. Ta det inte personligt även om det är irriterande och ibland rena trakasserierna. Vad jag menar är att det blir lite fel att säga att "alla svin kommer till mig", och tro det är något fel på en själv eller så, som om du drar till dig dem som en magnet, när samma svin kommer till 99% av alla kvinnliga medlemmar på sidan. Det är knappast så att du drar till dig ruttna män utan de typerna kastar sig helt självmant och desperat åt alla håll och kanter efter kvinnor att trakassera. Deras brist på respekt är inte ditt problem, blocka, säg åt dem att dra åt helvete eller vad du vill, men ta det inte personligt och tappa inte gnistan för det.

Och inte för att vara den buttra pessimisten här men jag tror att det varit så att du, som de flesta andra kvinnor tyvärr, alltid har haft dessa svin omkring dig, mannen med sambo och hans likar, men skillnaden är att nu när du inte har de där bra människorna att balansera ut skiten med så slår det dig 10 ggr hårdare.

/Härdad


Gillar ditt inlägg. Många bra poäng här.
 
Alla svin kommer till mig, men var hittar jag vänner och trevliga folk som är normala och vill mer än utnyttja mig och ha sex...

Det är ju inte sant. I beskrivna fallet söker du upp svinen ifråga. Ja, först genom den bekantingen som du gick förbi. Sedan är ju inte dejtingsidorna alltid det bästa sättet att hitta seriösa förhållanden, även om jag faktiskt gjort just det. Men det gick ju ungefär 150 män på den jag sedan gifte mig med, om jag säger så.

Procenten ökar något om du väljer en seriös sida, men det är fortfarande många som kanske inte alltid har rent mjöl i påsen. Det gäller att härda ut innan man får lite kläm på det där med vad man själv vill och vad andra vill.

För att få vänner måste man vara en, frågan är om du är en bra vän till dina kompisar? Har ni mycket gemensamt? Gör ni saker tillsammans?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 262
Senast: Whoever
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 953
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 996
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp