Innan vi dör

Konstigt då att du citerade mitt inlägg och frågade varför jag tror att du inte har sex månadslöner på bankkontot? Jag svarade som sagt inte på ditt inlägg och ifrågasatte ingenting. Förstår inte heller ditt ”hahahaha”. För mig är detta en ganska allvarlig fråga som jag av olika anledningar har funderat en del på, i olika sammanhang.
Det var en allmän reaktion på ditt svar om ordning på ekonomin. Jag är ledsen om du tog illa upp. Mitt haha baserades på att jag både som du, vill ha ordning på ekonomin dvs ha sex månadslöner på kontot i mitt fall men samtidigt bocka av resten av listan. Så listan motarbetar sig själv så att säga.
 
Jag har haft lyckan att ha gjort många saker som folk har på sin lista.

Nu drömmer jag fortfarande om Japan.

Men min största dröm nu är ett eget modernt boende i MellanSverige. Just nu bor jag i ett sunkigt boende där spisen knappt fungerar. Badrummet är sunkigt. Och det är trångt.

Att jag fortfarande bor här är mest pga ekonomin.

Och ett jobb. Jag vill ha ett jobb.
 
Jag vill följa min son och se hur han blir som vuxen. Det är faktiskt min största förväntan på framtiden, och jag ser verkligen fram emot allt det vi ska göra när han har blivit äldre.

Jag vill lära mig paddla kajak. Det kan jag såklart göra när som helst, men jag vill paddla på lite mer exotiska platser än hemma i Skåne, och idealt vill min avkomma göra också göra detta dvs vi kan ha lite gemensamt intresse.

Jag vill vandra i fjällen. Min hund heter Sarek pga att det har länge varit en dröm att vandra där. Ironiskt nog har hunden faktiskt varit och fjällvandat utan mig med en hundvakt.

Jag vill åka till nordvästra Nordamerika. Jag vill till se Seattle, jag vill se nationalparkerna där och skogarna. Jag vill smaka vinerna och insupa atmosfären. Och sen vill jag ta mig söderut, och se de norra delarna av Kalifornien. Jag har bara varit i LA vill verkligen se mer!

Jag vill ner söder om Sahara, men jag vet inte vart. Kunskapsglappet är verkligen skrämmande! Jag hade en klasskompis från Sydafrika som menar att det är underbart, en vän säger att han upplevde att Uganda var fantastiskt, andra säger att Gambia är det vackraste. Och jag har ingen aning! Jag tycker det är minst sagt fel och dumt. Så det vill jag ändra på. Men det ligger kanske 10 år fram i tiden.

Jag vill åka till Laos, Kambodja, Vietnam, Filippinerna och Indonesien. Klimatet i Sydostasien som jag har upplevt det har passat mig så himla bra. Tanken är att åka till Filippinerna nästa vinter och hälsa på släktingar, och samtidigt passa på att utforska landet lite.

Utöver detta har jag femtielva saker till. Jag vill massor helt enkelt. Men mycket få saker är Måste, alltså att jag ska klicka Check! för att vara nöjd med att ha uppnått något livsmål på dödsbädden. Generellt försöker jag sätta ganska mycket guldkant på vardagen, för livet ska levas och inte bara överlevas.

Stanna till I Portland omradet nar du passerar!

Mest resa för min del faktiskt. Vill se alla stater i USA. Hunnit bocka av ett gäng men det är eh, några kvar🙄

Vi hade en resa planerad genom hela södern från Texas till Florida lite upp och ner på vägen men sen kom det ett virus som ställde till det lite😷

Jag har 5 stater jag inte varit i och har ingen langtan att aka dit. Vissa stater ar inte sa himla interesanta. ;) Sa lange du varit i Louisiana och en del nordliga stater, en del pa ostkusten (NY ar en hit) och en del pa vastkusten, samt nagon i mitten sa ar du "covered". :D

Jag glömmer ibland bort att jag har funktionsnedsättningar så jag har då och då en hel drös tankar på hur jag kan göra för att motionera min hund på ett sätt som han är avlad för, utan att det kostar mig massor. Men det som faktiskt förstör är att jag kommer på:
-jag kan inte cykla
-oavsett om jag bygger en hemgjord släde på enklast vis, skaffar en spark eller pulka så kan jag inte använda den
-jag kan inte springa
-jag kan inte åka rullskridskor eller inlines
-jag kan inte åka skateboard
osv

Men jag har haft många tankar, nu senast när jag såg rullskridskor, alltså sådana med fyra hjul och rejäl broms framtill, som på 80-talet :D

Try it! Se bara till att du har den hjalp du behover. Jag vet en tjej som ar "legally blind" som aker rullskridskor. Sjalvklart har hon nagon med sig som kan" styra henne, men det gar bra.
Sedan ... forsok focusera pa vad du kanner att du KAN gora inte det du inte kan.
 
Stanna till I Portland omradet nar du passerar!



Jag har 5 stater jag inte varit i och har ingen langtan att aka dit. Vissa stater ar inte sa himla interesanta. ;) Sa lange du varit i Louisiana och en del nordliga stater, en del pa ostkusten (NY ar en hit) och en del pa vastkusten, samt nagon i mitten sa ar du "covered". :D
Tack, det skall jag definitivt göra!😃

Louisiana är faktiskt det som står allra högst på min lista men också norra delen av västkusten. Hade SF som utgångspunkt för vår förra resa med bil där men då blev det (som för många andra) söderut. Så när det är daga för Oregon sticker jag förbi och säger hej och ber om tips!

Östsidan har vi täckt en del när vi utgått frå NY city men finns några kvar där.
Har bott i Kentucky och som hästnörd ända in i benmärgen vill jag åka tillbaka dit trots att jag spenderat mycket tid där. Fick då med mig ett par ”lite tråkiga” stater på köpet😅.

Du har nog rätt, att försöka se alla är säkert lite waste of time. Mer ett kul mål än något ännat☺️

Vackert land hursomhelst❤️

Vilkar har du ej varit i? Och vad skulle du definitivt skippa om du vore jag?
 
Stanna till I Portland omradet nar du passerar!



Jag har 5 stater jag inte varit i och har ingen langtan att aka dit. Vissa stater ar inte sa himla interesanta. ;) Sa lange du varit i Louisiana och en del nordliga stater, en del pa ostkusten (NY ar en hit) och en del pa vastkusten, samt nagon i mitten sa ar du "covered". :D



Try it! Se bara till att du har den hjalp du behover. Jag vet en tjej som ar "legally blind" som aker rullskridskor. Sjalvklart har hon nagon med sig som kan" styra henne, men det gar bra.
Sedan ... forsok focusera pa vad du kanner att du KAN gora inte det du inte kan.
Jodå, jag gör en del saker som andra i min situation inte gör, tex jobbar och har hund. Däremot har jag ingen hjälp utan är helt ensam. Det är därför det blir så mycket mer jag inte kan göra tyvärr. Jag kan inte komma på vad jag kan göra mer med mina förutsättningar, utan hjälp och med dålig ekonomi tyvärr.
 
Tack, det skall jag definitivt göra!😃

Louisiana är faktiskt det som står allra högst på min lista men också norra delen av västkusten. Hade SF som utgångspunkt för vår förra resa med bil där men då blev det (som för många andra) söderut. Så när det är daga för Oregon sticker jag förbi och säger hej och ber om tips!

Östsidan har vi täckt en del när vi utgått frå NY city men finns några kvar där.
Har bott i Kentucky och som hästnörd ända in i benmärgen vill jag åka tillbaka dit trots att jag spenderat mycket tid där. Fick då med mig ett par ”lite tråkiga” stater på köpet😅.

Du har nog rätt, att försöka se alla är säkert lite waste of time. Mer ett kul mål än något ännat☺️

Vackert land hursomhelst❤️

Vilkar har du ej varit i? Och vad skulle du definitivt skippa om du vore jag?

Nagra i mitten ;) Trots att jag undervisat i Amerikansk geografi kan jag inte alla stater, deras huvudstader, och exact placering i huvudet. Jag brukade plugga det innan det var dags att lara ut. :D

Jag har inte varit i North Dakota, Michigan, Wisconsin, Ohio, och West Virginia men de staterna har inte sa himla mycket som skiljer dem fran alla andra, sa jag har absolut ingen langtan att se dem. Sedan har jag inte varit i Alaska eller Hawaii heller och dit skulle jag absolut kunna aka, men inte sa att det star pa en "bucket list".

Det enda jag nu skulle saga ar pa en "bucket list" (som jag kan komma pa just nu) ar att ta med barnbarnen till Sverige. Bjorn (Nalle eller "Little Bear" som vi ofta kallar honom) ar lite for liten annu. Men kanske sommaren -25 nar han ar 6 ar ... da borde han ha lite lattare att ta motgangar (som att sitta pa ett flygplan i 10-11 timmar) ... sa jag vantar patiently.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
673
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
178
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 326
Senast: sthu
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
28
· Visningar
2 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp