Innan vi dör

Saker vi vill göra innan vi dör!

Jag skulle gärna vilja åka hundspann i snön och bo någon natt på ishotellet i Jukkasjärvi 😃
Mest resa för min del faktiskt. Vill se alla stater i USA. Hunnit bocka av ett gäng men det är eh, några kvar🙄

Vi hade en resa planerad genom hela södern från Texas till Florida lite upp och ner på vägen men sen kom det ett virus som ställde till det lite😷
 
Jag gjorde en lista 2014
Det fetade är saker jag klarat av
Jag ska sätta mig i jul och göra en ny, en del av det här har jag omvärderat och det har istället tillkommit en hel massa andra saker.

ATT GÖRA LISTA

Ta dykcert

Ta Mckörkort

Köra sporthoj

Köra över 200km

Hoppa fallskärm

Rida ett lättare dressyrprogram med godkända poäng

Lära mig fler svampar

Bli bättre på att göra upp eld

Bli bättre på att meka bil

Fler tatueringar

Sova på ishotellet

Sova i snöbivack

Klappa en yak

Köra hundspann

Bada i en varm källa

Ha en egen häst

Prova på klättring

Stadig hoppa en bana på 100cm eller en hopptävling med Duni (på anpassad höjd)

Springa minst 5km utan att att dö eller att knäna gör ont.

Spara ihop minst 6 månadslöner.

Köpa lägenhet

Paraglida


Luftballong (en längre färd än jag gjort)

RESOR

Island

Irland

Istanbul (igen)

Pripjat


Cappadocia (igen)

Moskva (för att åka tunnelbana)

Något ställe med massvis av skyskrapor

High line (I NY)

Skottland

Barcelona

Mongoliet

Vandra i alperna (eller liknande)

Gotland


SAKER ATT SE

En aktiv vulkan /se het lava

Joan Jett

Kiss

En geyser


En gammal regnskog

Olika konstiga Pungdjur

En flock vildhästar

Ett häftigare norrsken än det jag sett

Mareld

Fjällämmel. Mitt liv kommer inte vara komplett innan jag ser fjälllämmel.
 
Jag är nog mer praktiskt lagt just kring detta. Jag tänker främst på det praktiska, att ha ett välstädat hem, inte för mycket saker att ta hand om och ordning på ekonomin.
Hahaha ordning på ekonomin kontra pricka av Bucketlisten - varför tror du att jag inte har 6 månadslöner på bankkontot?
:-)
Jag ska försöka ta mig till Skottland och lära mig åka turåkningskidor (det ska stå med på den uppdaterade bucketlisten) under 2024
 
Jag skulle vilja åka till Galapagos, Alaska och Nya Zeeland. Se Stonehenge samt sfinxen och pyramiderna.
Även se riktigt fint norrsken. Har sett lite vid horisonten här hemma för ett par år sedan, men skulle vilja se över hela himlen.

Känner mig lyckligt lottad som har haft möjlighet att göra mycket av det jag haft på min lista. Har varit på safari i Afrika och även sett bergsgorillorna. Varit på Maldiverna och Zanzibar. Ridit islandshäst på Island och ridit på mongoliska stäppen. Har gått på Kinesiska muren och varit uppe i Eiffeltornet. Bott på Ishotellet och körde både hundspann och ren (renkörning har jag inte haft på någon lista, men det var kul). Var inget norrsken de dagarna jag var där.
Har haft egen häst och har nu hund och medryttarhäst. Har hus med trädgård.
 
Hahaha ordning på ekonomin kontra pricka av Bucketlisten - varför tror du att jag inte har 6 månadslöner på bankkontot?
:-)
Jag ska försöka ta mig till Skottland och lära mig åka turåkningskidor (det ska stå med på den uppdaterade bucketlisten) under 2024

Jag kan inte se att jag citerade ditt inlägg? Kan inte heller se vad som är så roligt med mitt svar? Jag har ingen som helst gissning kring hur mycket du har på ditt bankkonto, jag tror inget alls om det.
 
Jag glömmer ibland bort att jag har funktionsnedsättningar så jag har då och då en hel drös tankar på hur jag kan göra för att motionera min hund på ett sätt som han är avlad för, utan att det kostar mig massor. Men det som faktiskt förstör är att jag kommer på:
-jag kan inte cykla
-oavsett om jag bygger en hemgjord släde på enklast vis, skaffar en spark eller pulka så kan jag inte använda den
-jag kan inte springa
-jag kan inte åka rullskridskor eller inlines
-jag kan inte åka skateboard
osv

Men jag har haft många tankar, nu senast när jag såg rullskridskor, alltså sådana med fyra hjul och rejäl broms framtill, som på 80-talet :D
 
  • Skaffa hund
  • Köpa ett hus
  • Sluta fred med min kropp
  • Flytta utomlands (låter kanske märkligt med tanke på att jag redan bor utomlands, men jag skulle vilja testa ett nytt land tillsammans med min man)
  • Besöka Galapagos
  • Testa att åka längdskidor
  • Dricka champagne i Champagne
  • Vandra hela West Highland Way (har hittills bara gjort delar av den)
  • Se John Mayer live
 
Det var en allmän reaktion på inlägget 😉

Konstigt då att du citerade mitt inlägg och frågade varför jag tror att du inte har sex månadslöner på bankkontot? Jag svarade som sagt inte på ditt inlägg och ifrågasatte ingenting. Förstår inte heller ditt ”hahahaha”. För mig är detta en ganska allvarlig fråga som jag av olika anledningar har funderat en del på, i olika sammanhang.
 
Kvar på min lista:

-se ett lodjur
-gå på Nobelfesten
-se Kristusstatyn i Rio
-besöka ett OS
-hoppa 1 meter #fegis
-gå upp på Kebnekaise

Jag har redan bockat av:

-se kungafamiljen
-picknick i Central Park, NY
-sova på Ishotellet i Jukkasjärvi
-se norrsken
-ta BE-kort
-bada isvak

☺️
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
673
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
178
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 326
Senast: sthu
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
28
· Visningar
2 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp