Bukefalos 28 år!

Innehållet i kylskåpet

Hmmm... den som har bilen under veckan (oftast maken) hör av sig och frågar om ngt ska handlas på hemvägen. Eller så handlar den personen spontant för hen vet att t ex filmjölken, äggen eller kaffet är slut. Ev matlådor tillverkas under helgen; vi lagar typ aldrig mat under veckan. Vi stämmer av vem som tar matlådorna.

Vi har snarast i-landsproblemet att all mat i kylskåpet inte går åt.
 
Hmmm... den som har bilen under veckan (oftast maken) hör av sig och frågar om ngt ska handlas på hemvägen. Eller så handlar den personen spontant för hen vet att t ex filmjölken, äggen eller kaffet är slut. Ev matlådor tillverkas under helgen; vi lagar typ aldrig mat under veckan. Vi stämmer av vem som tar matlådorna.

Vi har snarast i-landsproblemet att all mat i kylskåpet inte går åt.
Och inga hemmavarande tonåringar?

Jag kan inte känna igen mig i det problem TS beskriver. Jag har funderat på det och kommit fram till att min partner och jag är rätt samspelta och jämbördiga (lika duktiga) när det gäller mat. Och att ingen av oss tycker att det är så himla noga om vi får exakt det vi hade tänkt oss att äta. Och att ingen av oss tycker att det är en katastrof att behöva gå ut och äta lunch i brist på matlåda. Eftersom vi överhuvudtaget inte direkt planerar maten, så finns det heller ingen planering som kan skita sig och väcka ilska.

Tonåringarna är utflugna (och inte längre tonåringar) och med dem flög 95% av hushållsirritationen också ut.
 
Är det bara jag som tycker att det är helt självklart att fråga den/de man delar kylskåp med om man får äta av något, innan man gör det?
Såklart finns det lägen när man vet att det är okej, typ att ta ett glas mjölk när det står 3 liter i kylen. Men om man är det minsta osäker så frågar man.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 068
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp