Innstallning!

Idag är premiär för min pålle :D
Det är storm här så....

Men om det blir bättre dagar får han nog gå ute igen
 
Ok! Hade dom innne i helgen, då va de regnstorm, men nu går dom ute igen! :)
 
Min lilla älskling har fått gå inne sen början av september. Då anser jag att det är höst. Nu när jag tycker de e svinkallt så åker hon in vid 16,30-17,30 på eftermiddagen. Vill ju inte att hon fryser... :)
 
Nix, mina hästar går fortfarande ute och verkar trivas bra med det. Lite kyligt börjar det bli, javisst, men hästarna är ju inte dummare än att de börjat anpassa sig till det genom en härlig vinterpäls. :)
 
Våra har stått inne i ca två veckor. Delvis för att mitt sto är väldigt känslig för att bli blöt och det är så trist att åka till stallet för att lägga på täcke mitt i natten och så behöver hon extra med hö nu, vilket inte de andra behöver, så då är det smidigare att ha dom inne på natten så kan alla fodra med så mkt hö de vill!
 
jag tog in 1 september. Det verkar han väldigt nöjd med. Några hästar i vårat stall står fortfarande ute och de ser inte speciellt glada ut när våra får komma in i mysiga stallet om nätterna.
 
Bor i södra sverige, på gränsen till skåne :)
min uppfattning om svinkallt är när det är runt 10 grader på natten :smirk:
men jaja, alla e vi olika!!
 
Jag tar bara in mitt gamla halvblod som är 22 år och dräktig eftersom hon behöver tillskott nu och ibland åker nån av de andra in för natten om de ska tävla eller varit så svettiga efter träning annars hade jag tänkt att de ska gå ute ett bra tag till har ju en del på löäsdrift också :banana: :banana:
 
Ja mina hästar är inne sedan ett par veckor tillbaka, bor i norra Hälsingland.
 
Stoet med föl och hästen som tävlar står inne sedan ett par veckor. De andra får gå ute ett tag till.
 
Nej, dom går ute forfaradne! Dom e lixom gjorda för att vara ute och röra på sig! Dom åker bara in om det är nödvändigt, typ ihållande regn och blåst! Och dom verkar då inte lida av att få vara ute!! :smirk:
 
ja... men dom går ute från sex på morgonen till sex på kvällen.
eller vi gör som dom vill... jag släpper ut dom och sen får dom gå in om dom vill... går dom in blir dom inne å stannar dom ute får dom vara ute...
kram/Jossan
 
Japp.
Stallade in honom för ca en månad sedan.
Skulle aldrig låta han gå ute på natten när det är frost, han är ingen ungdom längre.
 
Min fick komma in den 11:e september, ville egentligen ha in honom tidigare, men det fanns ingen inne då. Han river stallet om han är själv inne. :(
Han står i sjukhage hela dagarna sedan den 9/9 pga griffelbensfraktur hb. :cry: Rymde andra natten :cool:
 

Liknande trådar

Hästvård Halloj, Min grabb går på beräknad foderstat och alla behov är tillgodosedda. Han går vanligtvis på lösdrift men pga skada och sen...
Svar
5
· Visningar
775
Senast: CarroT
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: mily
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 908
Senast: Badger
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
321
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp