Inredningstråden, del 2

Fotade lite detaljbilder från hallen nu när jag fått tummen ur och spikat upp krokar :)
Visa bifogad fil 64994

img_20210218_192256_668_602eb0f92a6b22a06f4be45b.jpg
Om du tröttnar på den kattormade historien som du hänger nycklarna på så kan du posta den till mig!
Den är ju HELT underbar
 
Autentico chalkpaint och vaxat med ofärgat vax och highlightat med silvervax.
Älskar också hästen. 😍 Hade inget riktigt bra ställe för den innan.
Verkligen superfint. Jag testade Annie Sloans Svenska Blue på ett par vintage nattduksbord. Hade IKEA sålt färgen hade den hetat Barnsligt Mintgrön 😆 Fick bryta upp med Antraciet från Rustoleum för att det skulle bli användbart 😑
 
Verkligen superfint. Jag testade Annie Sloans Svenska Blue på ett par vintage nattduksbord. Hade IKEA sålt färgen hade den hetat Barnsligt Mintgrön 😆 Fick bryta upp med Antraciet från Rustoleum för att det skulle bli användbart 😑
Det lät ju inget vidare. Ibland är det svårt med rätt nyans. :(
Personligen så gillar jag autentico mer än Annie sloan. Det finns väldigt mycket mer färger. Sen upplever jag att själva kvaliteten är bättre på autenticos färg.
 
Det lät ju inget vidare. Ibland är det svårt med rätt nyans. :(
Personligen så gillar jag autentico mer än Annie sloan. Det finns väldigt mycket mer färger. Sen upplever jag att själva kvaliteten är bättre på autenticos färg.
😆😆😆

Annie Sloan's Black Wax är freakin' amazing men jag är superbesviken på färgen.

Inte bara för att Svenska Blue inte var i närheten av någon form av antik svensk nyans jag någonsin sett men även pga dålig täckning 🤬

Som färgvärldens alldeles egen överdyra hörbarhet nolla liksom. Tre lager in kan vi fortfarande se träet 🙄 Ett lager Rustoleum = så gott som full täckning 🙉

Här Rustoleum Antraciet med Annie Sloan Black Was på toppen 🤩

20210106_121131.jpg
 
Visa bifogad fil 65179
Ni får försöka ignorera kaoset och fokusera på att jag numera har ett köksbord som matchar stolarna :D
(Och jag är fan helt rasande på att fönstret inte är centrerat 😂)
Nice!
Klurit rum! Förstår att fönstret retar dig, kanske något sånt här hade gjort dig mindre rasande?
20210222_145607.jpg
Vill egentligen ha gardinerna ända upp i taket men tror inte det funkar med tanke på den där kanten?
 
Visa bifogad fil 65179
Ni får försöka ignorera kaoset och fokusera på att jag numera har ett köksbord som matchar stolarna :D
(Och jag är fan helt rasande på att fönstret inte är centrerat 😂)
En tanke bara men varför inte ställa soffan mot väggen mitt emot och därmed få bordet närmare till mitten av fönstret? Om man alltså tänker sitta på soffan och äta vid bordet, vis av erfarenhet vet jag att det slutar med att bordet står så nära soffan som möjligt hela tiden för att kunna sitta och äta där :D som det är nu så blir tendensen att dra bordet mera åt höger (sett utifrån fotot) för att sitta närmare bordet, vilket gör ju bara att fönstret ser ännu mera malplacerat ut.
 
Jag har precis bestämt mig för att jag trots allt är värd den (med mina mått mätt) svindyra men vansinnigt fina taklampa som jag haft ögonen på i minst 3 månader nu. Jag har försökt hitta andra, billigare i samma stil. Ingen är ens i närheten av lika bra. Jag hoppades på att få en liten tankeställare om att det var dumt köp genom att visa den för killen jag träffar, hans spontana reaktion var: "Oj! Så snygg! Den borde du absolut ha." :banghead:

Sååå nu får det vara nog. Den ska bli min. En stoooor yvig lampa med något som ser ut som vita blad som virvlar runt överallt. Lovar bild senare :D Den är fantastisk :love:
 

Liknande trådar

Svar
47
· Visningar
1 843
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 479
Senast: Marita73
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
428
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
898
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp