Inredningstråden, del 2

Rätt nöjd med min läs/myshörna i vardagsrummet 🐷 Konstigt nog smyger det sig in gris relaterade detaljer lite här och där :D
IMG_20210207_204415.jpg
 
Ja visst är den härlig! Har haft den sedan jag flyttade hemifrån för 20 år sedan, min farmors farfar har byggt den en gång i tiden 😍 Det finns dörrar till den övre delen också, tyvärr avlutade farmor den för typ 30 år sedan och betsade den.. Innan var den dekorativt målad med blommor och mönster i massa färger 👀

Vilken härlig historia, roligt att den gått i arv till dig! Jag tycker det är jättefint utan dörrarna, det gör absolut ingenting att de saknas :)
 
Jag har problem med hur jag ska rama in mitt vardagsrumsfönster. När jag köpte lägenheten var fönstret gammalt och vackert. Sen bytte föreningen alla fönster, vilket behövdes, men det nya är inte lika vackert och behöver dekoreras.
En kappa fastnar varje gång jag stänger dörren. Längder hamnar i vägen för bokhyllor. Jag gjorde det här igår och det är bäst hittills så det får vara kvar över vintern. Har haft en idé om att måla en bård runt fönstret men det blir jobbigt att dölja snyggt när jag ska flytta. Visa bifogad fil 61108
Måla en mörkare accentfärg runt vägg och tak i den där lilla nischen som fönstret sitter i? To make it pop liksom :)
 
Vi har mörkläggningsgardiner i sovrummet, de är jättebra och jag tycker de är fina.
Fönstret är inte så stort och nu tycker jag det ser lite ihoptryckt och mörkt ut. Har även fina gardiner i spets bakom men de försvinner helt 😅
Visst borde det funka att flytta fästena till gardinstängerna 1 dm åt varje håll?
Eller kommer det se konstigt ut?
Visa bifogad fil 63890
Misstänker att gardinerna är för korta men om du hänger stången rejält mycket högre får du en illusion av högre takhöjd :)
 
Håller på och "gör om" ena rummet som var sambons dotters. Nu är det lite mer min smink/hår hörna då ljuset på wc inte är optimalt och här hänger vi även lite tvätt på tork. Själv är jag lite smått allergisk mot allt svart. Tips på andra sätt att inreda för en billig peng?

Före märk väl att det inte är undanplockat från kläder som hänger på tork.

143796080_1661953020653990_1357579368977341031_n.jpg

Som ni ser är det snedtalk så lite svårmöblerat härinne
 
Direkt till höger om man tar ett steg in i rummet. Här vill jag få upp en liten enkel hylla och krokar bakom spegeln så smycken kan komma upp.

147029596_220660853097533_3177238771238268135_n.jpg



Vad kan jag införa för att det ska bli mer trevligt?
 
Jag hade målat det där lilla utrymet i en konstrasterande och mörkare färgskala med en eventuell hylla matchande det ljus i rummet.

Vad tänkte du för något då? Det är redan målat i en lite gråare färg än de vita tapeterna som är där runt om. Syns lite dåligt på bilden. Hade du valt en mörkgrå färg?

/Diabetikern som har svårt att se färdigt resultat framför sig :)
 
Vad tänkte du för något då? Det är redan målat i en lite gråare färg än de vita tapeterna som är där runt om. Syns lite dåligt på bilden. Hade du valt en mörkgrå färg?

/Diabetikern som har svårt att se färdigt resultat framför sig :)
Jag personligen hade gjort det rejält mörkare grått på väggarna och taket i den där lilla smatten(?) då kommer sakerna du har där "poppa". För visualisering kan den här länken kanske hjälpa att ge en idé om vad jag menar :)
 

Liknande trådar

Svar
791
· Visningar
41 729
Senast: Avalbane
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
489
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
443
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp