InredningstrÄden, del 2

I may have shoppat mer porslin a la jugend... 🙈 Nu MÅSTE jag lĂ€gga ut saker! :laugh:

Edit: Är man konstig om man tycker porslin frĂ„n 1920-talet Ă€r ungt? FrĂ„gar Ă„t en vĂ€n... :angel:

Inte konstigt alls, men du mÄste ju visa bilder!

Jag letar efter prisvÀrda Svala-delar, tycker att det borde vara lÀttare Àn vad det Àr eftersom den tillverkades fram till 1926, det Àr ju knappt ens antikt :D

e0ea8af5f6a8d68e3ad3e4cedc82d52b.jpg
 
Inte konstigt alls, men du mÄste ju visa bilder!

Jag letar efter prisvÀrda Svala-delar, tycker att det borde vara lÀttare Àn vad det Àr eftersom den tillverkades fram till 1926, det Àr ju knappt ens antikt :D

e0ea8af5f6a8d68e3ad3e4cedc82d52b.jpg
Ooh vad fina! Jag Àlskar porslin med mörkgrönt istÀllet för "vanligt" blÄtt :love:
 
Vid sommarstÀllet sÄ brukar de ha en marknad varje Är inne i "samhÀllet" och det brukar finnas en person som gör kakfat av gamla porslinstallrikar/assietter/fat. De blir jÀttefina! :love:
 
De hÀr Àr dessutom mörkgrÄa, sÄ inte ens gröna :) De finns i blÄtt ocksÄ men jag föredrar de grÄa. Mina har jag fyndat för 10 kr/st sÄ jag blir vÀldigt snÄl nÀr jag ser vad folk ger pÄ onlineauktioner :p
GrÄtt eller grönt, jag gillar den mörka fÀrgen :d och dessa hade ju fint mönster ocksÄ!
 
Vid sommarstÀllet sÄ brukar de ha en marknad varje Är inne i "samhÀllet" och det brukar finnas en person som gör kakfat av gamla porslinstallrikar/assietter/fat. De blir jÀttefina! :love:

SÄdant ger mig klÄda... sorry, men jag pallar inte nÀr nÄgon förstör gamla prylar. Det Àr givetvis upp till var och en hur man vill ha det men jag letar efter en skÀnk, skÄp eller bokhylla i jugendstil och grÄter av alla som förstört dem med fÀrg eller avlutning. Man gör bara inte det med gamla fina antikviteter. Plus att det Àr en enorm pengaförstöring, vÀrdet sjunker direkt.
 
Åh! ApropĂ„ porslin! Jag hittade en person pĂ„ etsy som gör "tryck"(?) pĂ„ gamla porslin och de blir sĂ„ lĂ€ckra! Jag Ă€lskar dem :laugh::love: Typ villhöver!
il_794xN.2836326100_iv75.jpg

il_794xN.2750096861_b0jk.jpg

il_794xN.2801534498_myb6.jpg

(SockerskÄl :D)
il_794xN.2823792031_n4ii.jpg

Förut hade hon massor med koppar dÀr det stod olika saker inuti som man antagligen inte sÄg förrÀn de var uppdruckna, Àlskade dem :laugh::D
HÀr finns hennes sida pÄ etsy!
 
SÄdant ger mig klÄda... sorry, men jag pallar inte nÀr nÄgon förstör gamla prylar. Det Àr givetvis upp till var och en hur man vill ha det men jag letar efter en skÀnk, skÄp eller bokhylla i jugendstil och grÄter av alla som förstört dem med fÀrg eller avlutning. Man gör bara inte det med gamla fina antikviteter. Plus att det Àr en enorm pengaförstöring, vÀrdet sjunker direkt.
Jag tÀnker att det Àr bra med Äterbruk. TyvÀrr Àr det inte sÄ poppis som man kanske kan önska med Àldre porslin, som dessutom kanske Àr bara enstaka tallrikar (etc) av, dÄ Àr det roligare att de ÄteranvÀnds Àn att de ligger undangömda i nÄgot skÄp eller vÀrre slÀngs.

Och jag förstÄr om det Àr vÀrdefulla tallrikar sÄ förstörs vÀrdet, men annars sÄ tror jag att dessa Äterbruk inte behöver betyda att vÀrdet blir förstört - allt beror pÄ vad marknaden vill ha och kommersiellt sÄ Àr det ÀndÄ rÀtt poppis med Äterbruk. Uppenbarligen dÄ folk mÄlar om möbler etc som du sÀger.

Edit: Och titta inte pĂ„ mitt föregĂ„ende inlĂ€gg, vill inte rĂ„ka ge dig mera klĂ„da 🙈
 
Jag tÀnker att det Àr bra med Äterbruk. TyvÀrr Àr det inte sÄ poppis som man kanske kan önska med Àldre porslin, som dessutom kanske Àr bara enstaka tallrikar (etc) av, dÄ Àr det roligare att de ÄteranvÀnds Àn att de ligger undangömda i nÄgot skÄp eller vÀrre slÀngs.

Och jag förstÄr om det Àr vÀrdefulla tallrikar sÄ förstörs vÀrdet, men annars sÄ tror jag att dessa Äterbruk inte behöver betyda att vÀrdet blir förstört - allt beror pÄ vad marknaden vill ha och kommersiellt sÄ Àr det ÀndÄ rÀtt poppis med Äterbruk. Uppenbarligen dÄ folk mÄlar om möbler etc som du sÀger.

Edit: Och titta inte pĂ„ mitt föregĂ„ende inlĂ€gg, vill inte rĂ„ka ge dig mera klĂ„da 🙈

Och jag anser att det gÄr utmÀrkt att Äterbruka nÄgot utan att förstöra det eller sÀnka alternativ nollstÀlla vÀrdet. I de kretsar jag rör mig i Àr avlutning/ommÄlning att sÀnka vÀrdet totalt.
 
Och jag anser att det gÄr utmÀrkt att Äterbruka nÄgot utan att förstöra det eller sÀnka alternativ nollstÀlla vÀrdet. I de kretsar jag rör mig i Àr avlutning/ommÄlning att sÀnka vÀrdet totalt.
Ja det Àr ju upp till var och en som du sÀger, smaken Àr som baken :D
 
Behöver lite hjÀlp. TyvÀrr Àr 'mina' solcellslampor Äterigen slut, den hÀr gÄngen kom jag sÄ lÄngt att de blev bestÀllda och betalade för nÀr jag fick mail frÄn företaget att de Àr slut för sÀsongen och de inte kan leverera :banghead: sÄ nu har jag tre andra upplÀgg.

En Àr den hÀr

2-26-006.jpg


Den andra Àr tvÄ stycken sÄdana hÀr:
61km7aE-RZL._SL1000_.jpg


Det tredje alternativet Àr den hÀr (den jag ville ha Àr en annan fÀrg)

eyJidWNrZXQiOiJueHQtZm91bmRhdGlvbi1kdW9saWdodCIsImtleSI6IjliZjJmMzhlODg1ZDVlMGZlMzc3NjUyMjIyMGNlNTVmY2UyODUyMTcuanBnIiwiZWRpdHMiOnsicmVzaXplIjp7IndpZHRoIjo2MDAsImhlaWdodCI6NjAwLCJmaXQiOiJpbnNpZGUifX19


Problemet Àr att alla tre alternativen ska hÀngas upp i en krok och jag vill hÀnga dem i en blomsterpÄle som jag sÀtter en skruv i, den ska alltsÄ sticka ut frÄn pÄlen. De första och sista alternativen Àr ca 18 cm breda och 30 cm höga. Den i mitten Àr 10x8 cm. Kommer det att fungera eller kan nÄgon föreslÄ ett annat alternativ? :idea:
 

Bifogade filer

  • 1616770956012.png
    1616770956012.png
    97,5 KB · Visningar: 9

Liknande trÄdar

Svar
810
· Visningar
42 898
Tjatter Jag blev inspirerade av trÄden om vilka imperier osv man tÀnker pÄ och kom att tÀnka pÄ en sak jag tÀnker en del pÄ: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
505
Juridik & Ekonomi Är otroligt dĂ„lig pĂ„ detta o aldrig sĂ„lt eller köpt bostad innan. (en gĂ„ng bara sĂ„klart pĂ„ nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
452
Hemmet Ska göra Ärets trÄkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osÀker pÄ om man fÄr med allt man behöver nÀr man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 751

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp