Inredningstråden, del 2

Gillar små peppiga ord här och där så skrev ut den här idag.
IMG_20210310_170733_953.jpg
 
Visa bifogad fil 65855Jag fick sex stolar i valnöt när mormors hus såldes i höstas. Visste inte vad jag skulle göra med dom och var fundersam på vad för bord som kunde passa till. Bodde tillfälligt och hade egentligen inte plats men vi tog emot dom ändå, det var ju mormors.
Skrev på för husköp någon månad senare, med ett stort rum som skulle kräva ett redigt bord. Tänkte att vi tar det sen, ingen brådska.
Klipp till två månader senare, tre veckor innan tillträde, när stadens auktionsverk plötsligt har fyra likadana stolar plus tillhörande bord med två iläggsskivor till salu. Efter en mycket nervös onlinebudgivning där jag körde bil under slutminuterna och sambon skötte budandet ("lägg 8000 om du måste, vi SKA ha det där bordet" kan ha yttrats i viss affekt :angel:) blev det vårt. För betydligt mindre än 8000 också. Nu står det här, ser snyggt ut och bara väntar på post-vaccintider med spelkvällar och god mat. Sorry för roman ni som orkade läsa, men jag är så glad i det :love:
Såå fint 😍😍
 
Är det!? Men den ser ju ut att ha tillräckligt stora rygg-kuddar? Tycker att söderhamn ser så konstig ut på alla bilder med stora glipor mellan kuddarna. O_o Men toppen, då är den ju både snygg och lämpligt pris!:banana:

Det är glipor i den :D men jag har kuddarna mot vänster, såhär ser det ut i högra hörnet!
20210312_141540.jpg
 

Liknande trådar

Svar
992
· Visningar
52 263
Senast: tanten
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
532
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
484
Senast: gullviva
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 796
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp