Bukefalos 28 år!

Inredningstråden, del 2

Samma här. Färger, färger, FÄRGER :D !!
Färger här också 😍
En liten del av mitt sovrum 😍
9C5AE1FC-7EF2-474B-9F0C-F53EFBDE4A30.jpeg
 
Vi får se men jag tror nog pengarna ska räcka till denna:

2328-HLR-57.jpg

Mitt problem är bara om den kommer att fungera med mina gröna gardiner (jag har beställt tygprov på soffan). Naturligtvis kan jag byta ut gardinerna men jag är lite kär i dem...

Soffan finns i andra färger men jag är ju lite kär i den där :love:

Nu är den beställd :up:

Edit: Och nu är det bara att tömma salongen... :cautious:
 
Jag håller på med nya byrån (som visade sig vara ett skåp). Den är lite stor och blomman och piedestalen som jag köpte till den passar inte riktigt så jag får se hur jag gör där. Storleken tror jag att jag vänjer mig vid
 
Fasen vad fint det blev! Hur gjorde du? Jag vill också testa det där 😄
Tack! Det var himla enkelt, jag tog vit tråd på en nål och så drygt ett paket silkespapper. Klippte silkespappret på mitten 3 gånger tror jag? Så det kändes lagom stort helt enkelt. Knöt fast tråden på lampans stålram, jag började i mitten.
La ihop två silkespapper, nöp ihop i mitten så det veckade sig lite lagom, och sen trädde på det på snöret med nålen. Min stålram är rund med tre pinnar från mitten och ut till kanten, så jag fäste så många silkesnypor som kändes lagom innan jag snurrade tråden runt nästa stålpinne. Och så jobbade jag mig utåt tills hela stålramen var fylld.

Sjukt svårt att förklara i skrift, har ett par bilder från när jag höll på 😅
PCIMG_2022-07-25_10-06-17.JPG
 
Tack! Det var himla enkelt, jag tog vit tråd på en nål och så drygt ett paket silkespapper. Klippte silkespappret på mitten 3 gånger tror jag? Så det kändes lagom stort helt enkelt. Knöt fast tråden på lampans stålram, jag började i mitten.
La ihop två silkespapper, nöp ihop i mitten så det veckade sig lite lagom, och sen trädde på det på snöret med nålen. Min stålram är rund med tre pinnar från mitten och ut till kanten, så jag fäste så många silkesnypor som kändes lagom innan jag snurrade tråden runt nästa stålpinne. Och så jobbade jag mig utåt tills hela stålramen var fylld.

Sjukt svårt att förklara i skrift, har ett par bilder från när jag höll på 😅
Visa bifogad fil 96112
Blev jättefint ju! Slutresultatet alltså 😄
 
Tack! Det var himla enkelt, jag tog vit tråd på en nål och så drygt ett paket silkespapper. Klippte silkespappret på mitten 3 gånger tror jag? Så det kändes lagom stort helt enkelt. Knöt fast tråden på lampans stålram, jag började i mitten.
La ihop två silkespapper, nöp ihop i mitten så det veckade sig lite lagom, och sen trädde på det på snöret med nålen. Min stålram är rund med tre pinnar från mitten och ut till kanten, så jag fäste så många silkesnypor som kändes lagom innan jag snurrade tråden runt nästa stålpinne. Och så jobbade jag mig utåt tills hela stålramen var fylld.

Sjukt svårt att förklara i skrift, har ett par bilder från när jag höll på 😅
Visa bifogad fil 96112

Men det låter ju inte allt för svårt, tack för beskrivningen!
 
Någon som vet var man kan hitta sådana här stenar? Eller glas eller vad det nu är. Hittade dessa på dollarstore men det var såklart sista påsen och jag hade behövt iallafall fyra till. Hittar mest plast eller glansigt glas när jag googlar
53C4C985-F295-48DB-9D1B-AB504EE2A15C.jpeg
 

Liknande trådar

Svar
1 756
· Visningar
92 728
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 955
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
663
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 080
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp