Inredningstråden, del 2

Känner att jag behöver den här lampan ifrån IKEA. Den ger mig vibes ifrån Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities, the Viewing. Ska bara komma ihåg att köpa den i Februari när dom dyker upp online.



varmblixt-led-taklampa-vit-frostat-glas__1169902_ph186612_s5.jpg
 
Jag köpte en skelande porslinshund för 7 papp :angel: Kombinerar alltså dålig och dyr smak :angel:
Tycker inte att du har dålig smak. Tycker generellt det här med smak är svårt, bara för att man själv inte gillar det någon annan gillar så betyder ju inte det att det är dåligt? Snarare att det är annan smak än vad man själv har.
 
Det fick bli ny gardin också. Inte riktigt vad jag hade velat ha men den är inte ful och den kostade 39kr så den får duga tills vidare. Tanken var att ha kvar de gamla men de kom aldrig upp igen efter att jag tvättat dem plus att de har hängt med i alla kök jag haft sedan 2005-2006ish så jag kan nog pensionera dem med gott samvete 😅
F4EA8FE7-40E8-49C8-8099-A87A5095C6F5.jpeg
 
Den första kakeldekoren vi köpte var bedrövlig så den åkte tillbaka 😅
Efter lite funderande valde vi en retrodekor, passar i vårt kök som är en blandning av gammalt och nytt, den blå färgen är väldigt lik den vi har en hallen utanför köket.
Ljuset är inte toppen såhär på kvällen, ska fota i dagsljus och när sambon skurit till dem, har gammalt kakel med lite udda mått 😁
IMG_20230124_183809.jpg
 
Den första kakeldekoren vi köpte var bedrövlig så den åkte tillbaka 😅
Efter lite funderande valde vi en retrodekor, passar i vårt kök som är en blandning av gammalt och nytt, den blå färgen är väldigt lik den vi har en hallen utanför köket.
Ljuset är inte toppen såhär på kvällen, ska fota i dagsljus och när sambon skurit till dem, har gammalt kakel med lite udda mått 😁
Visa bifogad fil 111165
Trodde först att det var mitt kök :D
Samma diskbänk och handtag på luckorna!
Jag kanske också skulle skaffa kakeldekor 🤔
 
Har varken tid eller råd med den växtlighet jag egentligen vill ha hemma så försöker mig på ett småbarns-åren-hack med.. plast! Får utvärdera med tiden men tycker hittills inte den är helt fy skam? Inte i närheten lika trevligt som äkta men bättre än ingenting är väl ungefär min tanke. Tänker att den kan få stå på någon hylla i vardagsrummet som prydnad eller så.

0C46A07E-A087-47CB-9387-BF3416394295.jpeg
 
Tycker inte att du har dålig smak. Tycker generellt det här med smak är svårt, bara för att man själv inte gillar det någon annan gillar så betyder ju inte det att det är dåligt? Snarare att det är annan smak än vad man själv har.

Jag tänker att dålig smak absolut existerar men det är ju subjektivt :D Mao en kan tycka att en annan har dålig smak och vice versa men det finns ju ingen objektiv sanning i det hela.
 
Har varken tid eller råd med den växtlighet jag egentligen vill ha hemma så försöker mig på ett småbarns-åren-hack med.. plast! Får utvärdera med tiden men tycker hittills inte den är helt fy skam? Inte i närheten lika trevligt som äkta men bättre än ingenting är väl ungefär min tanke. Tänker att den kan få stå på någon hylla i vardagsrummet som prydnad eller så.

Visa bifogad fil 111217
Vi har några plastblommor som döljer lite sladdar och det ser faktiskt helt okej ut. Hade gärna haft riktiga klätterväxter men får inget förutom Monstera att överleva.
 

Liknande trådar

Svar
898
· Visningar
47 683
Senast: Squie
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
523
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
466
Senast: gullviva
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp