Bukefalos 28 år!

Inredningstråden, del 2

Självklart ska du mixa hur du vill ha det och slippa leva i ett museum osv, ett hem är till för att leva i.

I mina ögon skär stolarna sig mot bordet inte ens bara lite utan riktigt rejält, både färg och form, så om du hittar trästolar, som inte är målade, i en liknande stil så kanske det blir bättre för ögat också samtidigt som det är funktionellt. Eller så kör du på med dem, det är ju ditt hem ;)

Tur du inte sett resten av mitt hem, är nog mkt som du tycker skär sig överallt ;)
 
Tur du inte sett resten av mitt hem, är nog mkt som du tycker skär sig överallt ;)
Du och jag har inte samma stil, det är då säkert, men det jag sett passar bättre ihop än det bordet med de blå stolarna ;) Jag undrar om man skulle reflektera över det om de var träfärgade, det kanske är den blå färgen som gör det.
 
Du och jag har inte samma stil, det är då säkert, men det jag sett passar bättre ihop än det bordet med de blå stolarna ;)

Nej vi har nog inte det (har iofs inte sett foton från ditt hem).

Det roliga är att angående färgen är det massa som kommenterat just den (positivt) i insta-omröstningen. Flera som dessutom jobbar med inredning. Jag har ganska mkt teal hemma som går igen i inredningen.

Sen ska jag kanske tillägga att vad folk skriver på instagram eller här på buke avgör ju såklart inte hur jag stylar mitt hem
 
Du och jag har inte samma stil, det är då säkert, men det jag sett passar bättre ihop än det bordet med de blå stolarna ;) Jag undrar om man skulle reflektera över det om de var träfärgade, det kanske är den blå färgen som gör det.

Träfärgade låter dötrist och skolmatsal 😅
Jag gillar den blå färgen och att de är i helt annan stil än bordet.
Så trist när allting är i samma stil 😴
 
Ljuset 😍 (jag har absolut satt kakeldekoren åt olika håll 😂 )
20230121_123935-01.jpeg
 
Träfärgade låter dötrist och skolmatsal 😅
Jag gillar den blå färgen och att de är i helt annan stil än bordet.
Så trist när allting är i samma stil 😴
Hahaha, fast bordet är ju så vackert, det borde ju vara det som är blickfånget och inte stolarna som står framför tänker jag? :D

Så tänker i alla fall jag :)

@tornblomma jag har billybokhyllor, ikeasoffa, något runt svart soffbord från ikea, vit tvmöbel som nog inte är ikea för den är det lite "snirklar på" och ett köksbord i ek. Rakt osv. Stolarna är dock furu då de som hörde till i ek har gått hädan och jag har tänkt köpa nya likadana. Faktum är att mitt hem är rätt ikeaigt- fast köpt begagnat av mig eftersom jag behövt möbler och hittat billigt second hand. Så vilken stil jag har egentligen nu när barnen inte bor hemma längre och jag själv får styra, det är något att faktiskt ta sig en funderare på.

Jag gillar ekmöbler, inte mörka dock, de ljusa. Och tycker att äldre möbler är jättefina, men passar inte mig, mer än så vet jag inte :D
 
De moderna stolarna tar dock mkt mindre plats!

Visa bifogad fil 110893
Jag förstår dig fullt om du tar dessa! Vi hade nästan exakt likadana antika stolar förut och de tar sin lilla plats..! Lite lätt klumpiga och rejäla. Dessa verkar ju vara gjorda för runda bord med rundade ryggar.

Jag är dock fundersam över vad som petar mig lite grann i ögonen här 🤔 Golvet och bordet är preciiiis lite olika i färgen. Jag undrar om det skulle hjälpa med annan färg på stolarna? 🤔 *duckar för ev tomater*
Eller så är det färgen i fotot som lurar mig, inte alltid som de stämmer överens med verkligheten.
 
Hahaha, fast bordet är ju så vackert, det borde ju vara det som är blickfånget och inte stolarna som står framför tänker jag? :D

Så tänker i alla fall jag :)

@tornblomma jag har billybokhyllor, ikeasoffa, något runt svart soffbord från ikea, vit tvmöbel som nog inte är ikea för den är det lite "snirklar på" och ett köksbord i ek. Rakt osv. Stolarna är dock furu då de som hörde till i ek har gått hädan och jag har tänkt köpa nya likadana. Faktum är att mitt hem är rätt ikeaigt- fast köpt begagnat av mig eftersom jag behövt möbler och hittat billigt second hand. Så vilken stil jag har egentligen nu när barnen inte bor hemma längre och jag själv får styra, det är något att faktiskt ta sig en funderare på.

Jag gillar ekmöbler, inte mörka dock, de ljusa. Och tycker att äldre möbler är jättefina, men passar inte mig, mer än så vet jag inte :D

Bordet är vackert och stolarna är häftiga, blir en wow-kombo 😁
 
@Asko Vi har en TV-bänk i ungefär samma höjd och numera tycker jag att låga tv-bänkar är jättekonstiga, framför allt om det är lite höjd på soffan/fåtöljerna :D
De riktigt låga tycker jag också är konstiga. Jag vill ha ett tv bord och är bänken så låg att växter eller annat på bordet räcker upp till nedre delen av tvskärmen så blir det jättedumt tycker jag! Man ska kunna se fritt :up:

Men jag funderade lite igår kväll på om jag får lite ont i nacken med den här höjden :nailbiting: Den är 85 cm hög. Och jag är förtjust i att hålla på med laptopen i knäet samtidigt ... :o
Men vi får se!
 
Jag är uppvuxen med sådana stolar fast annan färg och är av en helt annan åsikt, så det kan faktiskt helt enkelt vara så att det beror på det :)

Ja man kan ju ha hatobjekt. Min mamma HATAR min franslampa. Hon har erbjudit sig att betala mig 5000kr för att kasta den 😅
För henne osar den sunkigt 70-tal och barndom. Jag älskar den haha 😆
Min lägenhet har varit bordell på 30-talet så jag tycker att den skänker ngn slags småsunkig ”bordell-romantik” 😅

083BDC7F-F85B-4043-8D41-FDA0ABB236F1.jpeg
 
De moderna stolarna tar dock mkt mindre plats!

Visa bifogad fil 110893
Tyckte både och var fint. Hade jag fått välja på utseendet så stolarna som passar till och med nytt tyg tror jag. Tyckte träet i möblerna harmonierar så fint med golvet och tavlan men vill se det med en färg som bryter av,.. kanske teal 😉 Är det svårt med plats så tycker jag dom andra stolarna var fina med. Tycker det är bättre om bordet används än inget av det, också är det kul att mixa med ^^ och då bryter man ju av med något kul med moderna stolar i färg.
 

Liknande trådar

Svar
1 278
· Visningar
69 287
Senast: Piaff
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
569
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
542
Senast: gullviva
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 873
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp