Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså kolla tapeten mot min sammetfåtölj!
Man behöver inte vara slug för att ha tur 😅

Ser knappt vad som är fåtölj och vad som är tapet

34944
 
Jag bara måste få visa lite detaljer hur min väninna har inrett sitt hem. Jag är full av beundrar.

Industriplåtskåp ommålade till vitt för att bli fantastiska skänkar,

Ursäkta bildbombning men jag är så imponerad av henne och hennes kreativitet.

35022


Lampa hon gjort av en gammal korvkvarn. Veven ska sättas dit igen bara
 
Högg ett inlägg men svarar egentligen på färgfrågan till byrån. Mörkbrunt /betsad tänkte jag på. Eller tycker du det blir för tråkigt?

Byrån är redan målad så tror den blir lättast att måla. Har nog landat i att köra samma färg som tapetens botten. Planen var att hänga på låset på färghandeln idag kl 10 men gårdagens kombo extremt mkt surströmming och extremt mkt sprit satte käppar i hjulet.
 
Hoppar på måla-om-byrå-spåret. Har en malmbyrå vi fått av svärmor när vi akut behövde mer förvaringsutrymme, men den är i björkfanér och det är typ det värsta jag vet :o men jag kan inte bestämma mig för färg. Var lite inne på enkelt vit, och så sätta på dekorplast som marmor ovanpå, men det känns också lite tråkigt. Så började jag fundera på en riktigt mörk grön... Tillsammans med handtagsflärpar i ljust skinn? Eller typ mörk grå med tapet på lådfronterna (återbruka resten av tapetrullen från dotterns myshörna isf). Hjäääälp!
 
Hoppar på måla-om-byrå-spåret. Har en malmbyrå vi fått av svärmor när vi akut behövde mer förvaringsutrymme, men den är i björkfanér och det är typ det värsta jag vet :o men jag kan inte bestämma mig för färg. Var lite inne på enkelt vit, och så sätta på dekorplast som marmor ovanpå, men det känns också lite tråkigt. Så började jag fundera på en riktigt mörk grön... Tillsammans med handtagsflärpar i ljust skinn? Eller typ mörk grå med tapet på lådfronterna (återbruka resten av tapetrullen från dotterns myshörna isf). Hjäääälp!
Mörkt grå med tapet låter superfint om den ska stå i närheten av dotterns hörna! :) Om inte så definitivt grön :D
 
Nu ska den trista och alldeles för vita hörnan under loftet få färg!

Visa bifogad fil 34918

Bredvid till vänster kommer det troligen stå en mörkt gråblå sammetsoffa. Väggarna i lägenheten är ljust grågrön-turkosa. Har tänkt tapetsera lådfronterna med tapet (se nästa inlägg för bild) men funderar på vilken färg som vore snyggast att måla själva byrån i. Vad tycker ni? Antingen ngt grönt-turkost eller blått åt det turkosa hållet?

Kanske nån form för petrol blå? Vill du ha mörk/ljus färg? Tänker lite djupare mörk petrol kan bli snyggt?☺️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
377
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
667
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 255
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Masked Singer 2024
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp