Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har fått nya fönster! Eller fått och fått... Vi har betalat dyrt för att byta ut fönstren i lägenheten till nya, betydligt tätare saker som inte är från 1800-talet :D Kändes lägligt att göra det innan vintern kommer, och vilken skillnad det har blivit! Dels utseendemässigt, men framförallt sett till värme- och ljudisolering.

fönst.jpg


Förutom att varenda möbel vi äger nu är täckt av ett fint lager byggdamm och att vi ännu en gång kommer att behöva sätta vår relation på prov genom att sätta upp insynsskyddet på de nedre rutorna i vardagsrummet är vi supernöjda! Vi ska få dem målade i samma gråa färg som tidigare bara och sedan är saken klar! :)
 
Tack @Icefire ! Tror dock inte jag vågar köpa köksblandare på Amazon.com 😅 mvh paranoid ;)
Har ju en liknande din andra länk idag (dvs retro egentligen badrumsblandare och det funkar ok men är ju praktiskt med lite längre kran/räckvidd när man diskar.

Riktigt gråväder idag. Men min rosenskärm verkar trivas och har nått enorma dimensioner 😅

C94B5E09-EA24-4B72-AAAC-3801797AA9B7.jpeg
 
Tack @Icefire ! Tror dock inte jag vågar köpa köksblandare på Amazon.com 😅 mvh paranoid ;)

Som projektledare i byggbranschen skulle jag bestämt avråda! :) Dels är det inte alls säkert att det är godkänt för röris att montera blandaren (om han är ansluten till Säker Vatten till exempel) och dels är det inte säkert att blandaren håller för våra BAR-tryck. Du bor dessutom i lägenhet vilket ofta innebär att blandarna utsätts för högre tryck än i till exempel fristående villor.

Vad är budgeten för blandaren? :D
 
Som projektledare i byggbranschen skulle jag bestämt avråda! :) Dels är det inte alls säkert att det är godkänt för röris att montera blandaren (om han är ansluten till Säker Vatten till exempel) och dels är det inte säkert att blandaren håller för våra BAR-tryck. Du bor dessutom i lägenhet vilket ofta innebär att blandarna utsätts för högre tryck än i till exempel fristående villor.

Vad är budgeten för blandaren? :D

Lite så tänkte jag också! 😅
Tänker max 10 lax eller likn. Hittade flera fina på tex ”Sekelskifte” men de är också högerställda i ”vredet”
 
Har haft ett smärre kaos-dygn. Inleddes med att min köksblandare la av och vatten läckte ut över bänkskivan. Min allt-i-allo handy man dök upp som räddaren i nöden och jakten på ny blandare inleddes. Detta var lättare sagt än gjort då alla köksblandare i retro stil hade skrymmande vred på höger sida och mitt utrymme är minimalt där mot väggen. Jag hittade en blandare jag kunde tänka mig stilmässigt och som rent praktiskt gick in, detta var dock en badrumsblandare. Nu är jag helt mobbad av rörmokaren pga detta.

Visa bifogad fil 37866

Men jag måste ju ha en kranjävel liksom.

Nu undrar jag. Tips på köksblandare i retromodell? Som inte har vred på höger sida?
Hit me! :bow:

Får en sån här plats?

https://www.moraarmatur.com/sv/vara...assic/mora-classic/mora-classic-koksblandare/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
374
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 235
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 231

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp