Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kanske inte behöver riva rubbet men jag hade iaf slipat och spacklat så du inte ser tapetskarvarna innan jag målat! Du kommer störa dig annars!

Hur svårt är det att slipa och spackla? :o
Mamma sa att det finns risk för att tapeten kan börja bubbla sig också?
 
Har inte orkat ta tag i gardinerna men "shoppade" nya kuddar (ok min mor skulle slänga dem) till gungstolen som är riktigt ful i sitsen. Har egentligen ingen bra plats för gungstolen men nu står den där den står.

Före och efter. Tyckte det blev lite trevligare Före är svart/vita kudden
IMG_2019-10-19_19-35-46.JPG
 
Vi har sån inredning från IKEA
0628143_PE693627_S5.JPG

och jag hatar den över allt annat. Det är på nivån att jag 1. undviker att använda den dammsugaren alternativt 2. dammsuger men låter dammsugaren stå framme tills sambon ställer in den :o :angel:

Så med det sagt så hade jag föredragit en hylla och sen enbart upphängning för sladd plus munstycket (eller vad det heter) som skruvas i väggen av skåpet, typ såhär
0625755_PE692444_S5.JPG

Eller bara såhär
0106196V.jpg

Så dammsugaren går att flytta runt på enklare inne i skåpet och inte måste stå precis under :)
Den där i mitten har jag till en av damsugarna (har två stycken varav en som jag inte vet om den suger)
 
Vilken kul tråd 😃 Sambon och jag har köpt hus för några månader sedan och håller på med renovering. Huset är från 79 och det mesta är i original. Hittills har vi totalrenoverat kök, badrum och tvättstuga. Håller på med vårt sovrum och planerar att hinna måla vardagsrummet innan vi får bebis i mitten på november (jag vill gärna hinna med barnrummet också men där får vi se).
tänkte fråga om lite tips för vad man kan ha för fint på kommoden i badrummet. Har en kommod som är 120 cm där handfatet tar upp ungefär hälften. Vill gärna ha någon fin bricka där man kan ställa tvål och kanske någon fin handkräm eller liknande. Vill även ha plats för något ljus och en liten växt. För tillfället ser det ut som på bilden nedan. Någon som har tips på en fin (och gärna billig) bricka att ha bredvid tvättstället? :)

7174F8E4-22A3-4C68-91D0-F2789844F76D.jpeg
 
Vilken kul tråd 😃 Sambon och jag har köpt hus för några månader sedan och håller på med renovering. Huset är från 79 och det mesta är i original. Hittills har vi totalrenoverat kök, badrum och tvättstuga. Håller på med vårt sovrum och planerar att hinna måla vardagsrummet innan vi får bebis i mitten på november (jag vill gärna hinna med barnrummet också men där får vi se).
tänkte fråga om lite tips för vad man kan ha för fint på kommoden i badrummet. Har en kommod som är 120 cm där handfatet tar upp ungefär hälften. Vill gärna ha någon fin bricka där man kan ställa tvål och kanske någon fin handkräm eller liknande. Vill även ha plats för något ljus och en liten växt. För tillfället ser det ut som på bilden nedan. Någon som har tips på en fin (och gärna billig) bricka att ha bredvid tvättstället? :)

Visa bifogad fil 38354
Kanske ett loppisfynd?

Vissa har en tendens till att hitta allt möjligt på loppis och göra det snyggt och mysigt utan att det känns billigt och skräpigt. Vill också kunna det!
 
Jag bytte kök lite hastigt och lustigt. Köpte ett begagnat kök för ett år sen och satte upp ena halvan med överskåp. Men drog mej för att fixa med vattnet och den biten. Men i fredags försvann det gamla köket som var sen huset byggdes -76 och spisen från -92 (fungerar fortfarande!) och in kom ett modernare kök med diskmaskin. Köket kommer på sikt att rivas och flyttas men det är långt fram i tiden.
Men nu velar jag vilken färg på kaklet man ska ha. Jag funderar på grått för det blir kanske förmycket vitt? Någon som är duktig på färger?
Överskåpen ska lackeras om och funderar på att såga ut och sätta i glas. Lite pill men det kan bli bra.
A4A8B415-3756-46BA-86BA-61023ECDD769.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
380
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
671
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 275
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 284
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp