Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej...

Förvaring i badrum?!
Behöver få in handdukar, schampoo osv för att kunna få loss förvaring i tvättstugan för sängkläder istället.
Vad ska man ha?
Vi har relativt "steril" inredningssmak här hemma och badrummet går i vitt och svart med gråa klinkerplattor på golv, vitt kakel på väggar.
Finns en hel del olika förvaringsmöbler för badrum tycker jag, det beror väl på hur mycket utrymme ni har? :) Vi har en gammal liten IKEA garderob :D
 
Vi har badrumsskåp från Bauhaus. Både ett högskåp och sen ett skåp under handfatet.
Funkar bra och sväljer massor.
 
Jag har hängt in två vita köksskåp på varandra istället för ett vitt högrumsskåp i badrummet, bredvid tvättstället. Sväljer massor med toalettpapper, badlakan, handdukar, städvätskor mm. I den vägghängda handfatskommoden får jag plats med mängder av schampo, balsam, borstar, savetter och vad jag vill så själva badrumsskåpet räcker till smink, deodorant, tandkräm osv. Jag behöver inte ens ett badrumsskåp med spegel längre men orkar inte byta ut det till bara en spegel ovan handfatet.

Tidigare hade jag en garderob men den var för klumpig och det gick inte bra att städa, men sen slängde jag ut både den och golvkommoden och hängde upp allt förra sommaren så nu är golvet fritt sånär som på duschkabinen och toalettstolen. :cautious:
 
Snygg tapet :love: Våga köra hela rummet. Du kommer inte att ångra dig.
Jag tycker ibland att det blir lite ängsligt med bara en fondväg.
Om inte, ta en färg som finns i tapeten och måla resten med. Det kan också bli snyggt.

Bw, min påfågeltapet som jag har i sovrummet är en fondtapet.
Jag valde dock att använda den i hela rummet. Kanske magstarit för någon, vad vet jag. Själv är är jag helnöjd.. :up:

Problemet är ju att jag har så litet och inte direkt minimalistisk inredning heller. Plus rätt mkt konst på väggarna. Kan kanske bli till och med lite för spårat för min smak. Har ju även en tapetserad byrå under loftet...

B6A7B61A-856E-44E1-9F92-0208251D92FE.jpeg
 
Vi har ju öppet upp till nock i nya huset...är det kört med gardiner då? Verkar ju som att nuförtiden ska gardiner alltid hängas i/vid taket. Men ser det inte konstigt ut när det är så högt i tak utan att fönstren är däruppe? Frågade han som stylade lgh inför försäljningen och han sa att man inte skulle ha gardiner tyckte han. Men det blir ju lite sterilt då..
 
Vi har ju öppet upp till nock i nya huset...är det kört med gardiner då? Verkar ju som att nuförtiden ska gardiner alltid hängas i/vid taket. Men ser det inte konstigt ut när det är så högt i tak utan att fönstren är däruppe? Frågade han som stylade lgh inför försäljningen och han sa att man inte skulle ha gardiner tyckte han. Men det blir ju lite sterilt då..
Vi bor på 400 m2 och har inte en enda gardin. Lätt bästa beslutet, jag upplever inte att det känns sterilt. Vi har öppet upp till nock i en del av huset och att ha gardiner från taket hade bara sett konstigt ut hos oss. :)
 
Vi har ju öppet upp till nock i nya huset...är det kört med gardiner då? Verkar ju som att nuförtiden ska gardiner alltid hängas i/vid taket. Men ser det inte konstigt ut när det är så högt i tak utan att fönstren är däruppe? Frågade han som stylade lgh inför försäljningen och han sa att man inte skulle ha gardiner tyckte han. Men det blir ju lite sterilt då..

Jag har gardiner och har dom inte fäst i taket. Den är nog mest en ”trend” nu. Personligen inget jag gillar så värst mkt. Jag har gardinstång ovanför fönstret som vanligt.
Gillar man ljust och fräscht och vitt typ (som många mäklare verkar göra :angel: ) så är det ju kanske gardinlöst som gäller!
 
Införskaffade en ”julduk”. Rött och tomtar funkar inte riktigt här så körde på en gammelrosa med lite prägling i tyget. Såhär blev det när jag testade lägga på duken (yes den är ostruken, ska steama den ;) )

F98F7832-8967-4121-8C66-AFE2F8470961.jpeg


Nästa mission är att hitta en snygg klädstång i mässing, gärna på hjul... hittat några men de har varit fel dimensioner. Kom gärna med tips!
 
Jag har gardiner och har dom inte fäst i taket. Den är nog mest en ”trend” nu. Personligen inget jag gillar så värst mkt. Jag har gardinstång ovanför fönstret som vanligt.
Gillar man ljust och fräscht och vitt typ (som många mäklare verkar göra :angel: ) så är det ju kanske gardinlöst som gäller!
Jo förstår att det är en trend hehe men när man inte har så bra koll på inredning kollar man ju inspo och sen blandar med sin egen stil typ. Vi är inte så mycket för ljust och fräscht egentligen men huset är liksom byggt i den stilen lite så känns svårt var och hur man kan mjuka upp/få in färg utan att det ser helt knasigt ut..
 
Jag måste ta bort min julstjärna men har lite abstinens!! 😅
Hade velat hitta en stor fönsterlampa att hänga där istället. Problemet är ju att den gärna får bara STOR men den måste ju samtidigt vara platt liksom så den kan hänga mot fönstret utan att ”ta i” och typ stå ut, fattar ni?
Har ni några tips? Måste ju utöver ovanstående också vara snygg liksom och i lite rätt stil liksom...

Julstjärnan som hänger där nu är typ 80 cm i diameter så att man får en lite känsla för storleken..

243C1617-5129-4E98-BF42-41D94CCD660F.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
383
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
673
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 309
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 306
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp