Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste ta bort min julstjärna men har lite abstinens!! 😅
Hade velat hitta en stor fönsterlampa att hänga där istället. Problemet är ju att den gärna får bara STOR men den måste ju samtidigt vara platt liksom så den kan hänga mot fönstret utan att ”ta i” och typ stå ut, fattar ni?
Har ni några tips? Måste ju utöver ovanstående också vara snygg liksom och i lite rätt stil liksom...

Julstjärnan som hänger där nu är typ 80 cm i diameter så att man får en lite känsla för storleken..

Visa bifogad fil 43599
Du kan ju annars ha TVÅ lite mindre fönsterlampor, en i varje fönstersida? Det kanske är lite lättare att hitta? Eller kanske någon snygg fönsterlampa som står på fönsterbrädan i stället? Där ser det ju hyfsat brett ut.
 
Du kan ju annars ha TVÅ lite mindre fönsterlampor, en i varje fönstersida? Det kanske är lite lättare att hitta? Eller kanske någon snygg fönsterlampa som står på fönsterbrädan i stället? Där ser det ju hyfsat brett ut.

Jag har redan två små lampor i jugendstil som jag haft tidigare på vardera sida, men är sugen på ngt större.
Har sökt som en galning, hittade denna nu. Kanske lite för "modern" men stor och bra mått då den inte är så vid. Nackdelen är att sladden är för kort och måste skarvas. Svårt att få det snyggt kanske.

b
 
Jag har redan två små lampor i jugendstil som jag haft tidigare på vardera sida, men är sugen på ngt större.
Har sökt som en galning, hittade denna nu. Kanske lite för "modern" men stor och bra mått då den inte är så vid. Nackdelen är att sladden är för kort och måste skarvas. Svårt att få det snyggt kanske.

b
Sladden borde väl en elektriker/lampaffär kunna byta till en längre. Det har vi lämnat in för ibland. Kostar inte mycket och känns tryggt att någon som kan fixat.
 
Såhär ser dom ut!

9F7FEFF9-E19F-48A2-9653-228554A7D30E.jpeg


Så otroligt nöjd med dom!
När jag fick se annonsen visste jag direkt att det var sånna jag letat efter trots att jag inte alls visste vad jag letade efter innan jag såg dom 😆
Att dom dessutom är loppade och kostade typ ingenting gör att det bara känns ännu bättre (försöker köpa så lite nyproduktion det bara går)!
 
Såhär ser dom ut!

Visa bifogad fil 43756

Så otroligt nöjd med dom!
När jag fick se annonsen visste jag direkt att det var sånna jag letat efter trots att jag inte alls visste vad jag letade efter innan jag såg dom 😆
Att dom dessutom är loppade och kostade typ ingenting gör att det bara känns ännu bättre (försöker köpa så lite nyproduktion det bara går)!
Vilken fin tapet ni har i sovrummet! Varifrån kommer den?
 
Och bytte handtag! Upptäckte dock att nyckelhålen hamnade uppochner om dom skulle passa våra dörrar. Blir man utpsykad av detta?
 

Bifogade filer

  • 78884A75-A04D-4572-99A9-9F2AD34F63CC.jpeg
    78884A75-A04D-4572-99A9-9F2AD34F63CC.jpeg
    158,2 KB · Visningar: 73
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
381
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
672
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 301
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 301
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp