Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20200331_172204_983.jpg
 
Varför är sänggavlar så dyrt? Jag är på jakt efter en 120 cm i sammetsliknande material som är svart. Just svart verkar vara svårt? Hittar mest grått och blått och dyrt är det, 4000 kr+..

Förstår inte heller varför så många sidor som säljer detta inte låter en sortera på saker som bredd, färg eller material, tror inte jag stött på en enda där alla dessa alternativ finns.

Är ju bara köpa svart sammetstyg eller liknande och klä in själv? :)
 
Är ju bara köpa svart sammetstyg eller liknande och klä in själv? :)
Njae? Blir knappast billigare att köpa så mycket eget tyg + gavel och det lär bli svårare om man vill undvika "synliga" sömmar.

Jag tror jag hittat något potentiellt jag kan tänka mig som var till nedsatt pris men är osäker. Det här känns egentligen som en sådan sak man vill se och ta på innan man köper och inte beställa på nätet men det finns inte riktigt några sådana butiker här i krokarna.
 
Njae? Blir knappast billigare att köpa så mycket eget tyg + gavel och det lär bli svårare om man vill undvika "synliga" sömmar.

Jag tror jag hittat något potentiellt jag kan tänka mig som var till nedsatt pris men är osäker. Det här känns egentligen som en sådan sak man vill se och ta på innan man köper och inte beställa på nätet men det finns inte riktigt några sådana butiker här i krokarna.
Om jag inte minns helt fel så har @Elegant machinery gjort en egen sänggavel för några år sedan av en skiva, stoppning, tyg och klädda knappar. Tror det kostar mindre än hälften mot att köpa en i butik. Tyget fästs med häftpistol på baksidan skivan. Finns massor med beskrivningar på nätet hur man gör.
 
Hej! Läser lite i tråden då det är så kul att se all fin inredning.
Lägger in en bild på vårat vardags/tv rum som jag blev himla nöjd med trots den jetes tora platt tv:n ;) .
Egentligen är jag lite greige och pastellig i min inredning ( tror jag) men är glad att jag vågade lite färg.
Skulle ev vilja ha ett litet skåp/vitrin bakom gungstolen och någon tålig fin vöxt i hörnet bakom soffan:)..
IMG_20200401_091529.jpg
 
Jag gillar det inte alls, tycker inte om när det är monterat enbart horn heller.
Jag tycker om horn och dödskallar, men har inget emot att de är falska. Så om jag köper något så är de falska då de är billigare 😅 Tycker att utseendet är häftigt, inte huruvida de är äkta eller inte.
 
SÅ LÄCKER!

Var på väg att köpa en uppstoppad korp på pinne men en annan hann före mig. Uppvuxen med uppstoppade djur. Min väninnas pappa jobbar som uppstoppare och är grymt duktig på det.

Själv har jag bara en del horn från min bonuspappas far. Rådjur och älg som är jagat i skogarna runt stallet :)

Ja, tyckte den var jättefin!
Du får be din kompis pappa fixa en åt dig? :D

Folk tycker det är konstigt (är ju dessutom vegetarian) men jag tänker att de levt ett bra skogsliv innan så :)
 
Jag har bytt överkast.... tillåt mig presentera påsk-soffan! :D

Förresten, någon annan som har en helt kajkolajko sånhär soffa? Det är Ikeas Ektorp är det väl de heter tror jag...? Men jag har, som ni kanske ser, fått sätta ryggdynorna ovanpå själva soffryggen för asså de tar seriöst upp typ 60% av sittplatsen annars?!? 🤣
 

Bifogade filer

  • 20200402_170538.jpg
    20200402_170538.jpg
    264,7 KB · Visningar: 71
Jag har bytt överkast.... tillåt mig presentera påsk-soffan! :D

Förresten, någon annan som har en helt kajkolajko sånhär soffa? Det är Ikeas Ektorp är det väl de heter tror jag...? Men jag har, som ni kanske ser, fått sätta ryggdynorna ovanpå själva soffryggen för asså de tar seriöst upp typ 60% av sittplatsen annars?!? 🤣
Jag har Ektorp, en 3-sits och förstår inte ens vad du menar? :confused:
 
Jag har bytt överkast.... tillåt mig presentera påsk-soffan! :D

Förresten, någon annan som har en helt kajkolajko sånhär soffa? Det är Ikeas Ektorp är det väl de heter tror jag...? Men jag har, som ni kanske ser, fått sätta ryggdynorna ovanpå själva soffryggen för asså de tar seriöst upp typ 60% av sittplatsen annars?!? 🤣

Men, det är ju kuddarna som gör den skön??!
 
Jag har Ektorp, en 3-sits och förstår inte ens vad du menar? :confused:
Jag har en tvåsits ifall det är skillnad. Och min är en bäddsoffa.
Tidigare hade jag och mitt ex en vanlig tvåsits och den var normal. Är kanske för det är bäddsoffa min är kajko?

Men, det är ju kuddarna som gör den skön??!

Ja, så var det med min och exets soffa ❤❤.
Men som sagt, denna är skum:p Nu är det ju i 99,9 % av fallen bara jag som sitter i den och då sitter/ligger jag ju i den på längden så kuddarna behövs ju inte som tur är, men känns ju ändå skumt ^^.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
381
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
673
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 302
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 301
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp