Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi körde med tapet med svag "linnestruktur" här hemma i de rum vi ville ha enfärgat men ändå inte målat. Vi blev nöjda med resultatet, sobert men ändå lite liv i. Tror det fanns någon rosa-aktig nyans också om du skulle gilla det

3547c934-linen_livingroom_4418_sr.jpg
Wow! Så fint! Mer bilder!:love:
 
Vi körde med tapet med svag "linnestruktur" här hemma i de rum vi ville ha enfärgat men ändå inte målat. Vi blev nöjda med resultatet, sobert men ändå lite liv i. Tror det fanns någon rosa-aktig nyans också om du skulle gilla det

3547c934-linen_livingroom_4418_sr.jpg
Jättefint!

Det blev att måla (med vanlig färg). Jag fick lära mig något nytt, att det tydligen finns en typ av papp som man sätter upp på väggen precis som tapet, som är till för att just måla på. Dessa finns med lite struktur i vilket var perfekt. Så nu har jag enfärgat och målat men inte "platt" :)
 
Belysning!

Jag funderar hur jag ska göra med belysning i mitt nya sovrum. Jag vill inte borra i väggen då jag inte vill låsa sängen till ett visst läge utan vill kunna möblera om. Jag funderade på om jag kanske skulle haft en stående lampa på nattduksbordet men det känns som att den kommer hamna i fel läge för läsning.

Jag har ingen sänggavel så det finns inget att fästa i som inte är väggen. Det finns ju väggfästen där man inte behöver borra men vad jag kan se finns det ingen garanti för att inte tapeten skadas ändå när man tar bort den.

Sitter ni på några finurliga lösningar? Hur har ni? :)
 
Belysning!

Jag funderar hur jag ska göra med belysning i mitt nya sovrum. Jag vill inte borra i väggen då jag inte vill låsa sängen till ett visst läge utan vill kunna möblera om. Jag funderade på om jag kanske skulle haft en stående lampa på nattduksbordet men det känns som att den kommer hamna i fel läge för läsning.

Jag har ingen sänggavel så det finns inget att fästa i som inte är väggen. Det finns ju väggfästen där man inte behöver borra men vad jag kan se finns det ingen garanti för att inte tapeten skadas ändå när man tar bort den.

Sitter ni på några finurliga lösningar? Hur har ni? :)

Jag har en rund lampa på en pall bredvid sängen (den skymtas där vid blomman)
20200221_114044.jpg

Tycker den funkar att läsa med, men är inte så kräsen. Även skaffat en klämlampa som jag har på sänggaveln. Vilket du nu inte hade :D
 
Belysning!

Jag funderar hur jag ska göra med belysning i mitt nya sovrum. Jag vill inte borra i väggen då jag inte vill låsa sängen till ett visst läge utan vill kunna möblera om. Jag funderade på om jag kanske skulle haft en stående lampa på nattduksbordet men det känns som att den kommer hamna i fel läge för läsning.

Jag har ingen sänggavel så det finns inget att fästa i som inte är väggen. Det finns ju väggfästen där man inte behöver borra men vad jag kan se finns det ingen garanti för att inte tapeten skadas ändå när man tar bort den.

Sitter ni på några finurliga lösningar? Hur har ni? :)
Beror på hur stark sänglampa man har om man har en på nattduksbordet tänker jag. Jag har en mörk skärm på min för att jag vill ha det dovt, men det skulle ju gå att köpa en ljus och stark glödlampa istället.
Eller ha typ en skrivbordslampa, som man kan rikta ljuset med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
370
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
665
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 193
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp