Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tagit tillbaka mitt köksbord!
IMG_20200406_204321_370.jpg
 
Igår gav jag dessa lite kärlek. De hade blivit lite knarriga så de limmades och skruvades, samt fick en ny klädsel från smaragdgrön sammet till beige. Mycket nöjd!

Vi ska för övrigt försöka återskapa väggfärgen i vår nya lägenhet. Jag köpte denna färg på en liten färgbutik som nu lagt ner, och jag har inga koder eller tester kvar. Syns inte på bilden men det är en varm ljusgrå med nästan lite olivgrön i, så efter tips här på Buke ska jag riva loss en bit tapet och se om någon annan butik kan återskapa den!

A8BE44A9-B3D0-4EF4-B99A-C4CCD73D7D87.jpeg
 
Igår gav jag dessa lite kärlek. De hade blivit lite knarriga så de limmades och skruvades, samt fick en ny klädsel från smaragdgrön sammet till beige. Mycket nöjd!

Vi ska för övrigt försöka återskapa väggfärgen i vår nya lägenhet. Jag köpte denna färg på en liten färgbutik som nu lagt ner, och jag har inga koder eller tester kvar. Syns inte på bilden men det är en varm ljusgrå med nästan lite olivgrön i, så efter tips här på Buke ska jag riva loss en bit tapet och se om någon annan butik kan återskapa den!

Visa bifogad fil 48493

Kan rekommendera färgbutiken ovanför St Eriksplan (Karlbergsvägen 46) de har brutit en massa färger åt mig. Alltid nöjd!
 
Igår gav jag dessa lite kärlek. De hade blivit lite knarriga så de limmades och skruvades, samt fick en ny klädsel från smaragdgrön sammet till beige. Mycket nöjd!

Vi ska för övrigt försöka återskapa väggfärgen i vår nya lägenhet. Jag köpte denna färg på en liten färgbutik som nu lagt ner, och jag har inga koder eller tester kvar. Syns inte på bilden men det är en varm ljusgrå med nästan lite olivgrön i, så efter tips här på Buke ska jag riva loss en bit tapet och se om någon annan butik kan återskapa den!

Visa bifogad fil 48493
Jag gjorde samma nu inför förbättringsmålning av min lägenhet inför försäljning. Skrapade bort en bit och tog med till färgaffär. De analyserade och jag fick med mig en burk som var exakt rätt färg! :up:
 
Jag gjorde samma nu inför förbättringsmålning av min lägenhet inför försäljning. Skrapade bort en bit och tog med till färgaffär. De analyserade och jag fick med mig en burk som var exakt rätt färg! :up:

Skönt att höra att det går att få bra resultat!
 
På tal om ytterkrukor så är verkligen loppisar helt underbara ställen att hitta dessa på :) ! Finns massor, i alla möjliga stilar och färger, och oftast jättebilliga. Jag har bytt ut några av mina trista ytterkrukor mot lite snyggare och roligare varianter på det viset.... :)

Ett annat tips - om man har krukor med hål i botten - är att leta fina assietter på loppis att ställa sina krukor på. Får man ofta för någon tia eller så, om det är en udda-assiett.
 
På tal om ytterkrukor så är verkligen loppisar helt underbara ställen att hitta dessa på :) ! Finns massor, i alla möjliga stilar och färger, och oftast jättebilliga. Jag har bytt ut några av mina trista ytterkrukor mot lite snyggare och roligare varianter på det viset.... :)

Ett annat tips - om man har krukor med hål i botten - är att leta fina assietter på loppis att ställa sina krukor på. Får man ofta för någon tia eller så, om det är en udda-assiett.

Vill man göra tvärtom och få hål i plånboken kan man köpa denna :D

6669A9EA-9FC0-46D9-9A09-1D61650D5212.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
381
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
672
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 302
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 301
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp