Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Råkade hitta detta som jag tyckte var intressant. Jag är bara en amatör som tycker att inredning är roligt så jag kände inte till detta.
e9b1a4fa5a68c6578b8c818fba132c09edd9a434.jpg

Det är häftigt hur det funkar också!
 
Nu behöver jag få skriva av mig lite frustration ;). Vi later bygga ett fritidshus i norrland- huset besiktigades förra veckan, nu har byggarna en del saker att fixa och om 14dagar ska det besiktigas igen och förhoppningsvis får vi ta över det då. I 18månader har jag mycket omsorgsfullt valt alla möbler, sängkläder, handdukar osv till huset (vi har alltså ingenting redan som ska tas dit-allt blir nytt). Nu står hela möblemanget i ett magasin hos en transportfirma och islutet av maj kör de dit alla saker och möblerar huset. Och jag sitter fast här hemma pga Covid-19 ... Vi vet inte när vi kan åka upp dit- i värsta fall i höst. Och jag vet att det är vad vi brukar kalla ett "kaviar-och champagneproblem" men jag som älskar inredning och har verkligen valt de möbler som jag tror kommer passa. Och nu kan jag inte ens åka dit och se hur det blir ... Surt!:mad:

Usch så trist när det är ngt kul man ser fram emot! :( Hoppas att du snart kan åka dit!
 
IMG_20200515_212152.jpg

1. Världens sämsta bild, jag vet.
2. Inga lister, är medveten om det också.
3. Väggarna ni ser är vita, dom andra två är matt mörkgrå.

Frågan är, vad ska jag göra för att kunna stänga ut morgonljuset som väcker oss 04.00?

Gardiner? Hur ska dessa se ut? Skena i taket? Jag tänker mig något grönt?

Något annat alternativ? Jag var inte på en dyr gardin som man kunde styra med en app och ställa in tider och grejer på. Men kom på att en enhet till spottarna som jag glömde tända på bild är klart enklare 😅

Jag tänker mig en mörkläggande funktion sommartid, sen kan jag ha en annan gardin/lödning vintertid då det är mörkt typ 20h om dygnet ändå.

Hjälp en totalt talanglös inredare tack! (Kan bidra med bättre bilder imorgon om det krävs)
 
Visa bifogad fil 50869
1. Världens sämsta bild, jag vet.
2. Inga lister, är medveten om det också.
3. Väggarna ni ser är vita, dom andra två är matt mörkgrå.

Frågan är, vad ska jag göra för att kunna stänga ut morgonljuset som väcker oss 04.00?

Gardiner? Hur ska dessa se ut? Skena i taket? Jag tänker mig något grönt?

Något annat alternativ? Jag var inte på en dyr gardin som man kunde styra med en app och ställa in tider och grejer på. Men kom på att en enhet till spottarna som jag glömde tända på bild är klart enklare 😅

Jag tänker mig en mörkläggande funktion sommartid, sen kan jag ha en annan gardin/lödning vintertid då det är mörkt typ 20h om dygnet ändå.

Hjälp en totalt talanglös inredare tack! (Kan bidra med bättre bilder imorgon om det krävs)

Tänker mig rent spontant bara en enkel mörkläggningsgardin anpassat där?

Färg spelar väl ingen större roll när de bara är nere nattid?
 
Absolut, men samtidigt händer det inte så mycket i resten av rummet, så jag tänkte mig att typ gröna gardiner som går från tak till golv skulle kunna tillföra något?

Jag är väldigt inne på färgen duckegg, i olka skalor av blått å grönt..vet inte vad den färgen kallas på svenska, typ mintgrön kanske? Och hur 17 fick min autocorrect mintgrön till Lindgren?? Hann iaf se det innan jag postade 🤣
 
Visa bifogad fil 50869
1. Världens sämsta bild, jag vet.
2. Inga lister, är medveten om det också.
3. Väggarna ni ser är vita, dom andra två är matt mörkgrå.

Frågan är, vad ska jag göra för att kunna stänga ut morgonljuset som väcker oss 04.00?

Gardiner? Hur ska dessa se ut? Skena i taket? Jag tänker mig något grönt?

Något annat alternativ? Jag var inte på en dyr gardin som man kunde styra med en app och ställa in tider och grejer på. Men kom på att en enhet till spottarna som jag glömde tända på bild är klart enklare 😅

Jag tänker mig en mörkläggande funktion sommartid, sen kan jag ha en annan gardin/lödning vintertid då det är mörkt typ 20h om dygnet ändå.

Hjälp en totalt talanglös inredare tack! (Kan bidra med bättre bilder imorgon om det krävs)
Två skenor i taket längs hela väggen. Tunn skir vit gardin närmast väggen och en grön i sammet utanför den.
 
Igår insåg jag hur inredningsarkitekt kan vara ett yrke. Känner att jag skulle behöva en person som kommer hit och jag kan säga hur jag vill att mitt vardagsrum ska se ut, och så löser personen det och jag betalar bara typ.

Vill få in ett matbord för 6 personer samt tillräckligt med soffa för att rymma i alla fall 5 personer. Jag tycker det känns som mycket yta men så fort jag mäter så får allt liksom inte riktigt plats..

Hade dessutom någon sorts dröm om chesterfieldsoffor men tror jag får stryka det. De är nog tyvärr för skrymmande helt enkelt :(
 
Igår insåg jag hur inredningsarkitekt kan vara ett yrke. Känner att jag skulle behöva en person som kommer hit och jag kan säga hur jag vill att mitt vardagsrum ska se ut, och så löser personen det och jag betalar bara typ.

Vill få in ett matbord för 6 personer samt tillräckligt med soffa för att rymma i alla fall 5 personer. Jag tycker det känns som mycket yta men så fort jag mäter så får allt liksom inte riktigt plats..

Hade dessutom någon sorts dröm om chesterfieldsoffor men tror jag får stryka det. De är nog tyvärr för skrymmande helt enkelt :(

Det vore ett kul jobb! Jag får ofta hjälpa vänner med inredning :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
375
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 239
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp