Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske en dum fråga men spikade/borrade ni fast den vid väggen?

Edit; en till fråga, de där utskurna detaljerna på sidoväggarna högst upp, skar ni till dem själva eller hur fick ni till dem?

Ja, vi byggde först lådan i botten och använde en regel mot väggen att fästa den i. Sen skruvade vi även fast regeln i ryggen som klädkrokarna fäste i.

Konsolerna köpte vi lösa på Hornbach, tror även sekelskifte.se har några liknande. Man kan säkert göra dem själva om man har tillgång till en bra såg och fräs, men det hade inte vi 😅
 
Ja, vi byggde först lådan i botten och använde en regel mot väggen att fästa den i. Sen skruvade vi även fast regeln i ryggen som klädkrokarna fäste i.

Konsolerna köpte vi lösa på Hornbach, tror även sekelskifte.se har några liknande. Man kan säkert göra dem själva om man har tillgång till en bra såg och fräs, men det hade inte vi 😅
Tack! Jag tror att jag skulle kunna hitta min översta del i en liknande färdig hatthylla så det skulle kunna vara lätt att fixa, och på väggen vill jag ha typ pärlspont. Men det blir kanske inte lika lätt att fästa i väggen ... om jag inte fixar fina lister högst upp och längst ned att fästa pärlsponten i och så konsoler mot hatthyllan. Då är det bara den nedre lådan kvar :up: det låter väl möjligt?
 
Ny passepartout till råttis! Tycker den kom fram mer nu :)
IMG_20200527_200257_847.jpg
 
Varit missnöjd med min plafond i hallen sen jag flyttade in för drygt fyra år sedan men inte sett någon jag gillat. Har även lite för dåligt tålamod att leta aktivt 🙄
Men idag sprang jag på en av en slump när jag köpte mat till hästen 😁
Killen satte upp den, jag lagade mat, här håller vi på könsrollerna 😂
Vilket iofs också kan bero på tålamodet. Bra blev det iaf 😁

IMG_20200531_163944.jpg
 
Jag kollade efter såna där grejer som gör att man inte behöver borra hål i väggen för tavlor på Clas Ohlson men hittade bara såna som inte var för tapeter :(
Så nu har jag köpt en växtlampa istället! :D

Eller jag såg en glödlampa som skulle vara för växter och kollade efter en sladd till den och hittade en häftig sådan :love: Så sladden fick avgöra det!
Men sedan var jag tvungen att köpa en förlängningssladd och en timer ... Det blev rätt dyrt :cautious:
 
20200609_194414.jpg

Det syns kanske inte så väl men det var en kabel av typ hampa likande material. Kändes väldigt passande till växter :up: Plus att glödlampan är rätt snygg i sig, jag tycker inte än att det behövs någon skärm eller något sånt.
Plus så var kabeln till den tillräckligt lång för att nå en väggkontakt så jag kan lämna tillbaka förlängningssladden! :banana:
 
Vad har ni för soffa? Gillar ni den?

Jag behöver soffplatser till iaf 5 personer men har begränsat med plats, det känns omöjligt att hitta något.

Det känns som att de enda sofforna som är snygga är så låga? Skulle helst vilja ha en sitthöjd på närmare 50cm men det verkar i princip inte existera utan det mesta verkar ligga runt 45 vilket jag tycker är på tok för lågt.
 
Det där broderiet vet jag du visat förr, men asså jag undrar bara kommer aldrig dina föräldrar på besök? 😮 :D och om de gör det så är det verkligen kul hur olika man kan vara och hur olika jargong man har emellan sig!

Hade jag satt upp den där hemma och mina föräldrar sett den hade vi ju dött pang bom av genans alla tre 🤣🤣🤣.

Jodå, ibland. Men dom är vana, jag har en hel del "snusk" detaljer i hela lägenheten :)
Är inte så brydd, det är sån jag är!
 
Det där broderiet vet jag du visat förr, men asså jag undrar bara kommer aldrig dina föräldrar på besök? 😮 :D och om de gör det så är det verkligen kul hur olika man kan vara och hur olika jargong man har emellan sig!

Hade jag satt upp den där hemma och mina föräldrar sett den hade vi ju dött pang bom av genans alla tre 🤣🤣🤣.

Mina föräldrar hade bara skrattat eller inte brytt sig alls :p
 
Det där broderiet vet jag du visat förr, men asså jag undrar bara kommer aldrig dina föräldrar på besök? 😮 :D och om de gör det så är det verkligen kul hur olika man kan vara och hur olika jargong man har emellan sig!

Hade jag satt upp den där hemma och mina föräldrar sett den hade vi ju dött pang bom av genans alla tre 🤣🤣🤣.
Identifierar mig med detta!

Spelade ordet "kuk" för 14 poäng i wordfeud idag och skickade en bild på det av misstag till vår "familjechatt" på whatsapp (den skulle egentligen till en annan grupp) raderade den fort som attan och är 100% säker på att ingen hann se men fick skamsköljningar ändå 😱
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
370
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
664
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 191
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
6
· Visningar
911
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp