Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag dras mest till sån här typ av inredning:
ab0cf76886b876b4ea883ea89b470281.jpg

Har egentligen ingenting emot färg men är rädd att det alltid kommer att kännas för orange? Kan man tona ner det på något vis eller föra in en till färg? Jag är kass på sånt här :p
Just den där inredningen på bilden går ju att använda rakt av till det oranga som du redan har :up:
Färgskalorna passar ihop med orange.
 
Mer på väggarna och mera textilier, orange har du redan så välj andra glada färger som komplementerar. Kan bli hur snyggt som helst med befintliga möbler som utgångspunkt och utan att måla om väggar :)
Just den där inredningen på bilden går ju att använda rakt av till det oranga som du redan har :up:
Färgskalorna passar ihop med orange.
Tack för input, det låter ju lovande! Blir till att shoppa lite grejer nu då :)
 
Vad ska jag ha i mina fönster? Jag har gett upp krukväxter, fönstret är i solen i princip hela dagen så växterna blir rejält utmattade.
Tipsa mig!
 

Bifogade filer

  • 4A045014-FE3B-4A14-8CDE-2470E022758B.jpeg
    4A045014-FE3B-4A14-8CDE-2470E022758B.jpeg
    228,2 KB · Visningar: 138
Vad ska jag ha i mina fönster? Jag har gett upp krukväxter, fönstret är i solen i princip hela dagen så växterna blir rejält utmattade.
Tipsa mig!
Jag har precis samma fundering (fast i mitt fall beror det på att jag vanvårdar mina stackars växter, vore skönt med något som inte kräver vård). Hoppas du får några bra tips!
 
Vad ska jag ha i mina fönster? Jag har gett upp krukväxter, fönstret är i solen i princip hela dagen så växterna blir rejält utmattade.
Tipsa mig!
Det är ju inget tvång att ha något och om en nu egentligen skulle vilja ha växter så är det ju idag ett alternativ med konstgjorda. På jobbet har dom skitsnygga stora orkideer som jag var tvungen att gå fram och kolla riktigt noga på för att se att dom var fake.
 
Jag skulle vilja visa upp en skitsnygg tapetsering men sjuttsingen va svårt det är att fota i ett litet rum.. Verkligen inte min grej.
 
Det är ju inget tvång att ha något och om en nu egentligen skulle vilja ha växter så är det ju idag ett alternativ med konstgjorda. På jobbet har dom skitsnygga stora orkideer som jag var tvungen att gå fram och kolla riktigt noga på för att se att dom var fake.

Jag som är EXTREEEEMT dålig på växter har i princip bara konstgjorda...🙈 Däremot orkidéer (äkta) har överlevt i år och dagar hos mig, då har dom stått i söderläge, men väldigt dålig vattning. Fattar inte, har alltid hört att dom är så svåra så fick ont i magen när jag fick några äkta när jag fyllde 30, men dom lever än, såhär snart 4 år senare.

Då har jag dödat pelargoner, kaktusar, garderobsblommor, porslinsblommor, murgrönor osv. Men orkidéer är jag tydligen en hejare på! 🙌🏻😅

Så, även om orkidéerna i plast kan funka (tycker också dom ser verkliga ut!) så kanske det inte är omöjligt med äkta heller.
 
Vad ska jag ha i mina fönster? Jag har gett upp krukväxter, fönstret är i solen i princip hela dagen så växterna blir rejält utmattade.
Tipsa mig!

Svärmorstunga och paraplyaralia har jag i stekigt söderfönster och de trivs jättebra med det. Kan inte tro att läget är något större problem med rätt växter.
 
Vad ska jag ha i mina fönster? Jag har gett upp krukväxter, fönstret är i solen i princip hela dagen så växterna blir rejält utmattade.
Tipsa mig!
Kaktusar! (Om du vill ha levande växter, plus de som @Sedna skrev)
Det finns ju rätt stora, fina för hyfsade priser på både IKEA och Plantagen om du har sådana affärer i närheten. Annars kan glasflaskor/vaser av olika form och färg bli ganska bra.
 
Glasvaser/behållare med stenar, kottar, torkade växter, fint gräs eller lite vad som. Man kan byta ut efter säsong, tex ha nötter med skal och torkade äpplen/apelsinskivor kring jul, ekollon och kottar på hösten etc. Kräver ingen skötsel mer än en gnutta pysslighet. Funkar dåligt med småbarn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
385
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
673
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 333
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 318
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp