Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade kanske provat med soffryggen mot trappan och teven mot fönstren. Med risk för att det blir en mörk tvskärm och/eller trång "hall" mellan trappan och soffan. Om utrymmet räcker så blir det som en extra hall där annars, där man kan ha någon mindre bänk mot soffryggen. Och så får det kanske plats med två fåtöljer. Men jag är inte så bra på att bedöma storleken på rummet utifrån foton.
Lite knepigt utrymme. Det finns inte så mycket annat att kunna möblera det på, om man inte vill ställa soffan lite på snedden och teven på snedden men det stjäl lite utrymme.
 
614931B5-3CCB-471B-A7B8-5B5A9F44CD36.jpeg
Jag köpte två våriga kuddfodral i Morristyg. Supernöjd med det.
 
Jag har äntligen fått mina väggljusstakar som jag råkade beställa innan jag gav mig själv köpstopp. Rätt nöjd med sovrummet nu :D men ljusstakar skulle egentligen kunna räknas in bland tillåtna nödvändigheter att köpa här, sådär en halvtimme efter att jag satt upp dom så blev det strömavbrott. Så då blev jag ännu gladare över att jag faktiskt köpte dom.
 

Bifogade filer

  • 415A053D-4508-42EE-A5E3-384929A37CD8.jpeg
    415A053D-4508-42EE-A5E3-384929A37CD8.jpeg
    284,4 KB · Visningar: 165
Jag har äntligen fått mina väggljusstakar som jag råkade beställa innan jag gav mig själv köpstopp. Rätt nöjd med sovrummet nu :D men ljusstakar skulle egentligen kunna räknas in bland tillåtna nödvändigheter att köpa här, sådär en halvtimme efter att jag satt upp dom så blev det strömavbrott. Så då blev jag ännu gladare över att jag faktiskt köpte dom.
Vilken fin taklampa! Vad är det för någon?
 
Hej allihop, jag behöver hjälp med en grej. Alltså jag har tröttnat på färgen på vårt bord, det är för mörkt och jag funderar på att måla det i vitt eller någon ljusgrå. Det är ekfaner så jag slipar helst inte och kollade lite på chalk paint som ska funka över det mesta. Någon som har erfarenheter? Vad hade ni gjort? Det gör inget om vissa mörkare knastar/ränder blöder igenom tänker jag. Kommer ha svarta "rotting" stolar till.

Bordet:
Visa bifogad fil 44755
Chalk paint du använda utan någon som helst förberedelse.
Se att det får en ordentligt skydd med mycket vax eller hårdvaxolja.
Jag har själv så gott som alla mina möbler och även vissa väggar.
Underbar färg och roligt med att göra olika effekter.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
357
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
647
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp