Bukefalos 28 år!

Inspirerande hundtränare och olika metoder

Londons

Trådstartare
Har ni några favoriter, personer eller metoder ni inspireras av inom hundträning?

... Och som därmed kan inspirera mig 🙂
 
Har ni några favoriter, personer eller metoder ni inspireras av inom hundträning?

... Och som därmed kan inspirera mig 🙂
I mitt huvud är inte hunträning en massa metoder och olika sätt att träna?
Och träna vad? Spår, lydnad, vallning, fågeljakt, agility eller vad?

Berätta mer om dig och din hund och vad du vill göra. :)
 
Jag gillar Susan Garrett som driver "Dogs that". Hennes material finns bl.a. på youtube och som podd. Hon har bakgrund i agility men podden är bred och behandlar allt möjligt som rör hundträning, hundpsykologi osv. Hon har profilerat sig genom att undvika bestraffning.
 
I mitt huvud är inte hunträning en massa metoder och olika sätt att träna?
Och träna vad? Spår, lydnad, vallning, fågeljakt, agility eller vad?

Berätta mer om dig och din hund och vad du vill göra. :)
Jag tänker kanske mest olika träningsprofiler som kan inspirera (eller oinspirera) 😬Eva Bodfäldt, Anders Hallgren, Ceasar Milan, Fredrik Steen är några som känner jag till. Men söker fler!
 
Jag gillar Susan Garrett som driver "Dogs that". Hennes material finns bl.a. på youtube och som podd. Hon har bakgrund i agility men podden är bred och behandlar allt möjligt som rör hundträning, hundpsykologi osv. Hon har profilerat sig genom att undvika bestraffning.
Tack, ska kolla in podden!
 
Kikopup på youtube är en favorit och Susan Garret är en annan.

De flesta jag följer är rätt så "nischade" om det inte kommer till "allmän" träning/ valpträning.
Är det någon särskilt sport du är intresserad av?

Jag följer t.ex. nolimitobedience på insta och de lägger ut guldkorn där med jämna mellanrum, tycker även de är bra på att tips om andra som följer deras filosofi som är bra på att lägga upp klipp på sina konton. Men det är tävlingslydnad för hela slanten.

Gameonpuppy på youtube (också lydnad) har en massa bra videos som ger inspo, men tror inte hon är så aktiv där längre.
 
Kikopup på youtube är en favorit och Susan Garret är en annan.

De flesta jag följer är rätt så "nischade" om det inte kommer till "allmän" träning/ valpträning.
Är det någon särskilt sport du är intresserad av?

Jag följer t.ex. nolimitobedience på insta och de lägger ut guldkorn där med jämna mellanrum, tycker även de är bra på att tips om andra som följer deras filosofi som är bra på att lägga upp klipp på sina konton. Men det är tävlingslydnad för hela slanten.

Gameonpuppy på youtube (också lydnad) har en massa bra videos som ger inspo, men tror inte hon är så aktiv där längre.
Tack! Jag är inte intresserad av någon särskild gren ännu, men gillar att spana runt och lyssna på olika människor 🙂

Jag gillar också Kikopup, och AbsoluteDogs på FB. :) Inte alltid allt, men generellt.

Tack för tipsen🥰
 
Tack! Jag är inte intresserad av någon särskild gren ännu, men gillar att spana runt och lyssna på olika människor 🙂

Jag gillar också Kikopup, och AbsoluteDogs på FB. :) Inte alltid allt, men generellt.

Tack för tipsen🥰
Jag förstår dig, lyssnar du poddar?
Jag gillar Hundpodden, Eva Bodfäldt är med på rätt många avsnitt, Anders Hallgren likaså, där är många guldkorn om hundar vitt ochbrett med olika tränare/beteendevetare o.s.v.
Sen finns det Hundtränarpodden som är mer inriktad på hundsport och framförallt lydnad.
Kynotalk by Kynotec är på engelska där tränare som är framstående i olika discipliner världen över intervjuas om deras syn på hundar och träning.
Söker du på Eva Bertilsson (ibland behöver man lägga till hund/dog) på t.ex Spotify så kommer ett gäng poddavsnitt med henne upp.
 
Jag har tagit allt ifrån Eva bodfälft vad gäller det vardagliga hundlivet.

Läst alla hennes böcker och den vardagsträningen passade mig som handen i handsken.

Nu 15 år senare och med nya hundar använder jag fortfarande precis den typen av träning.
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det dags för ytterligare ett favoritprogram. Stjärnorna på slottet drar i gång! Precis som i Så mycket bättre så vet man lite...
Svar
4
· Visningar
453
Senast: Lilla
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 258
Senast: McFlurry
·
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 490
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp