Bukefalos 26 år!

Intag för vintern

Jamtland

Trådstartare
När tar ni in kaninerna för vintern?

Mest nyfiken hur ni tänker?

Våra har en stoooor hage utomhus och även om de såklart har stort utrymme inte och får komma ut dagligen blir det ju en klar begränsning att komma in.

Innan de börjar sätta för mycket päls skulle jag säga, så omkring nu i mina trakter. I morse var det bara ett par plusgrader.

Jamtland

Trådstartare
Innan de börjar sätta för mycket päls skulle jag säga, så omkring nu i mina trakter. I morse var det bara ett par plusgrader.
Det var frost här i morse, men det växer och finns ju fortfarande gröngräs så jag funderar på om de inte mår bättre av att kunna vara ute och skutta hela dagarna och äta gräs även fast pälsen blir lite jobbigare när de väl kommer in.

Det var frost här i morse, men det växer och finns ju fortfarande gröngräs så jag funderar på om de inte mår bättre av att kunna vara ute och skutta hela dagarna och äta gräs även fast pälsen blir lite jobbigare när de väl kommer in.
Jag har lärt mig att man inte vill ha större temperaturskillnader än 20 grader, så jag hade tagit in på nätterna om det är nollgradigt ute :) dagtid kan de ju vara ute när det är varmare :)

Liknande trådar

Hemmet Med tanke på elpriserna och diskussionen i Elpristråden om gardiner, så tänkte jag att det kanske är bra med en tråd där vi kan samla...
24 25 26
Svar
518
· Visningar
21 913
Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
1 289
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
2 444
Utrustning Vår stallägare har meddelat att vi får köpa in eget strö från nu, och då funderar jag på vad jag ska ha för något. Allt utom torv är...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 779

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Den absolut roligaste leksaken?
  • Stor eller liten hundras

Hästrelaterat

Omröstningar

• Stor eller liten hundras