Bukefalos 28 år!

Inte äta.

S

sssssssara

Jag har en fråga, vilket är det som hundar absolut inte får äta? Jag menar som choklad och så. Jag vet nog det allra mesta om vad dom inte får äta hoppas jag. Men jag har tänkt på att om jag kanske ger dom något som dom egentligen inte får äta överhuvudtaget.? Det skulle ju vara jätte hemskt. Därför vill jag veta mer om vad dom inte alls får äta.
 
Sv: Inte äta.

Förutom choklad och allt som innehåller kakao (teobromin) så är lök i alla former giftigt för hundar. Finns säkert mer men dessa kommer jag på nu på rak arm :)
 
Sv: Inte äta.

de far inte ata vissa saker for att de ar Giftiga. Hade det inte varit for att det ar giftigt hade de ju kunnat ata det.

Men t.ex. russin och choklad ar giftigt for hundar. Giftet i choklad lagras i hundens kropp och stannar dar. Russin, om jag minns det ratt kan ge den direkt allvarlig reaktion.

Finns en bra trad om det som inte ar sa gammal, anvand sokfunktionen vettja! :idea:
 
Sv: Inte äta.

Russin, vindruvor.

det hörde jag häromdagen för första gången. Trodde jag skulle dö. Min lilla råtta älskar vindruvor och klämmer lätt 5 stycken på raken (hunden ifråga väger 2-3 kg...). Än så länge lever hon, men det är slutätet på vindruvor. Hade faktiskt ingen aning om detta förrän i julas :o
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 471
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 641
Senast: Stergo
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 482
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 741
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp